14 produse alimentare pentru cresterea parului

Mulți oameni își doresc părul puternic și sănătos, mai ales pe măsură ce îmbătrânesc.

Interesant este că părul dvs. crește în jur de 0,5 cm (1,25 cm) pe lună și 6 cm (15 cm) pe an. Cât de rapid crește depinde de factori precum vârsta, sănătatea, genetica și dieta.

Deși nu puteți schimba factori precum vârsta și genetica, dieta este un lucru pe care îl controlați. De fapt, consumul unei diete lipsite de nutrienți potriviți poate duce la pierderea părului.

Pe de altă parte, consumul unei diete echilibrate cu nutrienți potriviți poate ajuta la promovarea creșterii părului, mai ales dacă întâmpinați căderea părului din cauza unei alimentații precare.

Iată cele 14 cele mai bune alimente pe care le puteți mânca pentru a promova creșterea părului.

Distribuie pe Pinterest

1. Ouă

Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine ​​și biotină, doi nutrienți care pot favoriza creșterea părului.

Mâncarea proteinei adecvate este importantă pentru creșterea părului, deoarece foliculii de păr sunt constituiți în cea mai mare parte de proteine. S-a demonstrat că lipsa de proteine ​​în dietă favorizează căderea părului .

Biotina este esențială pentru producerea unei proteine ​​de păr numită keratină, motiv pentru care suplimentele de biotină sunt adesea comercializate pentru creșterea părului. Cercetările au arătat că consumul de mai multă biotină poate contribui la îmbunătățirea creșterii părului la persoanele cu deficit de biotină .

Cu toate acestea, deficiențele de biotină sunt mai puțin frecvente dacă consumi o dietă echilibrată. Există puține dovezi care arată că persoanele sănătoase beneficiază de consumul mai mult de biotină .

Ouăle sunt, de asemenea, o mare sursă de zinc, seleniu și alți nutrienți sănătoși pentru păr. Acest lucru le face unul dintre cele mai bune alimente de consumat pentru o sănătate optimă a părului ,

REZUMATOuăle sunt o sursă excelentă de proteine ​​și biotină, care sunt importante pentru sănătatea și creșterea părului. O deficiență în oricare dintre acești nutrienți a fost legată de căderea părului.

2. Fructe de padure

Fructele de padure sunt incarcate cu compusi benefici si vitamine care pot favoriza cresterea parului.

Aceasta include vitamina C, care are proprietăți antioxidante puternice.

Antioxidantii pot ajuta la protejarea foliculilor de par de deteriorarea moleculelor nocive numite radicali liberi. Aceste molecule există în mod natural în organism și în mediu .

De exemplu, 1 cană (144 grame) de căpșuni oferă un impresionant 141% din nevoile dvs. zilnice de vitamina C .

De asemenea, organismul folosește vitamina C pentru a produce colagen, o proteină care ajută la întărirea părului pentru a împiedica să devină fragil și să se rupă .

Mai mult, vitamina C ajută organismul să absoarbă fierul din dietă. Nivelurile scăzute de fier pot provoca anemie, care a fost legată de căderea părului .

REZUMATBerzele sunt încărcate cu compuși precum antioxidanți și vitamine care pot favoriza creșterea părului. De exemplu, căpșunile sunt bogate în vitamina C, care ajută la producerea de colagen și la absorbția fierului, doi factori care pot favoriza creșterea părului.

3. spanac

Spanacul este o legumă verde sănătoasă, încărcată cu substanțe nutritive benefice precum folatul, fierul și vitaminele A și C, toate acestea pot favoriza creșterea părului.

Vitamina A ajută glandele pielii să producă sebum. Această substanță uleioasă ajută la hidratarea scalpului pentru a menține părul sănătos .

O cană (30 de grame) de spanac furnizează până la 54% din necesarul dvs. zilnic de vitamina A.

Spanacul este, de asemenea, o mare sursă de fier pe bază de plante , care este esențială pentru creșterea părului. Fierul ajută globulele roșii să transporte oxigenul în întregul corp pentru a-ți alimenta metabolismul și a ajuta la creșterea și repararea .

Mai mult, deficiențele de fier au fost legate de căderea părului .

REZUMATSpanacul este încărcat cu folat, fier și vitamine A și C, care pot favoriza creșterea părului. O deficiență în acești nutrienți poate duce la pierderea părului.

4. Pește gras

Peștii grași precum somonul , heringul și macroule au nutrienți care pot favoriza creșterea părului.

Sunt surse excelente de acizi grași omega-3, care au fost legați de creșterea părului.

Un studiu realizat în 120 de femei a descoperit că administrarea unui supliment care conține acizi grași omega-3 și omega-6, precum și antioxidanți a redus pierderea părului și creșterea densității părului .

Un alt studiu a descoperit că luarea unui supliment de ulei de pește a redus semnificativ pierderea părului și creșterea creșterii părului la femeile cu păr subțire .

Cu toate acestea, există doar o serie de studii privind acizii grași omega-3 și creșterea părului. Sunt necesare mai multe studii înainte ca experții din domeniul sănătății să poată face recomandări.

Peștele gras este, de asemenea, o sursă excelentă de proteine, seleniu, vitamine D3 și B, substanțe nutritive care pot ajuta la promovarea părului puternic și sănătos .

REZUMATPeștii grași, precum somonul, heringul și macroule sunt surse mari de acizi grași omega-3, care au fost legați de creșterea și densitatea îmbunătățită a părului. Cu toate acestea, există doar câteva studii în acest domeniu, deci sunt necesare mai multe.

5. Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de beta-caroten. Organismul transformă acest compus în vitamina A, care este legată de o sănătate bună a părului.

Un cartof dulce mediu (aproximativ 114 grame) conține suficient beta-caroten pentru a oferi de patru ori mai mult de nevoile dvs. zilnice de vitamina A .

Cercetările au arătat că vitamina A favorizează producerea de sebum, care ajută la menținerea părului sănătos.

Mai mult, vitamina A ar putea, de asemenea, să accelereze ritmul de creștere a părului și să încurajeze creșterea părului mai gros, împiedicând în același timp să se regreseze alți foliculi de păr .

REZUMATCartofii dulci sunt încărcați cu vitamina A, care ajută la producerea de sebum. În plus, are alți factori care pot ajuta la accelerarea ritmului de creștere a părului.

6. Avocado

Avocado este delicios, hrănitor și o sursă minunată de grăsimi sănătoase.

De asemenea, sunt o sursă excelentă de vitamina E, care poate favoriza creșterea părului. Un avocado mediu (aproximativ 200 grame) asigură 21% din nevoile dvs. zilnice de vitamina E.

Ca și vitamina C, vitamina E este un antioxidant care ajută la combaterea stresului oxidativ prin neutralizarea radicalilor liberi.

Într-un studiu, persoanele cu cădere de păr au înregistrat o creștere a părului cu 34,5% mai mult după ce au luat un supliment de vitamina E timp de opt luni .

Vitamina E protejează, de asemenea, zonele pielii, precum scalpul, de stresul oxidativ și de deteriorarea acestora. Pielea deteriorată la nivelul scalpului poate duce la o calitate slabă a părului și mai puțini foliculi de păr .

Mai mult, avocado este o sursă excelentă de acizi grași esențiali. Aceste grăsimi nu pot fi produse de corp, ci sunt elemente esențiale ale celulelor voastre. O deficiență de acizi grași esențiali a fost legată de căderea părului .

REZUMATAvocado este bogat în vitamina E, un antioxidant care poate favoriza creșterea părului. În plus, acestea sunt o sursă excelentă de acizi grași esențiali, care par a fi cruciali pentru creșterea părului.

7. Nuci

Nucile sunt gustoase, convenabile și conțin o varietate de nutrienți care pot favoriza creșterea părului.

De exemplu, o uncie (28 de grame) de migdale oferă un 37% impresionant de nevoile dvs. zilnice de vitamina E .

Mai mult, acestea oferă și o mare varietate de vitamine B, zinc și acizi grași esențiali. O deficiență în oricare dintre acești nutrienți a fost legată de căderea părului .

Nucile au fost, de asemenea, legate de o mare varietate de alte beneficii pentru sănătate, în afară de creșterea părului, inclusiv inflamații reduse și un risc mai mic de boli de inimă.

Acest lucru face ca nucile să fie un plus excelent și ușor la dieta ta.

Cumpărați migdale online .

REZUMATNuci sunt ambalate cu nutrienți precum vitamina E, vitamine B, zinc și acizi grași esențiali, toate acestea pot favoriza creșterea părului și sunt legate de multe alte beneficii pentru sănătate.

8. Semințe

Semințele furnizează o cantitate masivă de nutrienți cu relativ puține calorii. Multe dintre aceste substanțe nutritive pot favoriza, de asemenea, creșterea părului. Acestea includ vitamina E, zinc și seleniu.

O uncie (28 de grame) de semințe de floarea soarelui oferă aproape 50% din necesarul dvs. zilnic de vitamina E, cu o mare varietate de vitamine B sănătoase pentru păr.

Mai mult, anumite semințe precum semințele de in și semințele de chia furnizează și acizi grași omega-3 .

O porție de 1 uncie (28 de grame) de semințe de in oferă 6.388 mg de acizi grași omega-3. Adică mai mulți acizi grași omega-3 decât jumătate de file (178 grame) de somon.

Cu toate acestea, semințele de in furnizează un tip de acid gras omega-3 care nu este utilizat de către organism la fel de eficient ca omega-3s găsit în peștele gras. Cu toate acestea, este un plus excelent la dietă.

Pentru a obține cea mai largă varietate de nutrienți, cel mai bine este să consumi un amestec de semințe.

REZUMATLa fel ca nucile, semințele sunt bogate în vitamina E și alți nutrienți care pot favoriza creșterea părului. Unele semințe conțin și omega-3, care au fost legate de creșterea părului.

9. Ardei dulci

Ardeii dulci sunt o sursă excelentă de vitamina C, care poate ajuta la creșterea părului.

De fapt, un ardei galben oferă aproape 5,5 ori mai mult de vitamina C decât o portocală.

Vitamina C ajută la promovarea producției de colagen, care vă poate ajuta la întărirea firului de păr. Este, de asemenea, un puternic antioxidant, care poate proteja firele de păr împotriva stresului oxidativ.

Stresul oxidativ apare atunci când radicalii liberi copleșesc sistemul de apărare antioxidant al organismului. Acesta a fost legat de căderea părului și îngrășarea părului .

Mai mult, ardeii dulci sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina A.

Această vitamină poate ajuta la accelerarea creșterii părului, stimulând în același timp producția de sebum, ceea ce ajută la menținerea părului sănătos.

REZUMATArdeii dulci sunt o sursă bogată de vitamine A și C, doi nutrienți care ajută la asigurarea părului sănătos și care pot ajuta la creșterea părului.

10. stridii

Stridiile sunt una dintre cele mai bune surse alimentare de zinc .

Zincul este un mineral care ajută la susținerea creșterii și reparației părului

Lipsa de zinc în dietă poate promova efluviul telogen, o formă comună, dar reversibilă, a căderii părului cauzată de lipsa nutrienților din dietă .

Studiile au arătat că luarea unui supliment de zinc poate inversa efectele căderii de păr cauzate de o deficiență de zinc

Cu toate acestea, a lua prea mult zinc poate favoriza și pierderea părului. De aceea, obținerea zincului din alimente precum stridii poate fi mai bună decât administrarea suplimentelor, deoarece alimentele oferă zinc în doze mici, dar sănătoase

REZUMATOștele sunt una dintre cele mai bune surse de zinc din dietă. Acest mineral ajută la susținerea creșterii și reparației părului.

11. Creveți

Creveții sunt crustacee populare bogate în mulți nutrienți care au potențialul de a promova creșterea părului.

De exemplu, creveții sunt o sursă excelentă de proteine, vitamine B, zinc, fier și vitamina D. O porție de creveți de 3,5 uncii (100 grame) de creveți oferă 38% din nevoile dvs. zilnice de vitamina D .

Interesant este că studiile au legat deficitul de vitamina D3 la căderea părului .

În ciuda faptului că este foarte săracă în grăsimi, creveții oferă și o cantitate mică de acizi grași omega-3. Dietele bogate în acizi grași omega-3 au fost legate de creșterea îmbunătățită a părului .

REZUMATCreveții sunt o sursă excelentă de proteine, vitamine B, zinc, fier și vitamina D, care pot ajuta la creșterea părului. De asemenea, furnizează o cantitate mică de acizi grași sănătoși omega-3.

12. Fasolea

Fasolea este o mare sursă de proteine ​​pe bază de plante, esențială pentru creșterea părului.

La fel ca stridiile, fasolea este o sursă bună de zinc, care ajută la creșterea și repararea părului. O porție de fasole neagră de 3,5 grame (100 de grame) oferă 7% din nevoile dvs. zilnice de zinc .

De asemenea, oferă multe alte substanțe nutritive sănătoase pentru păr, inclusiv fier, biotină și folat .

Pe lângă toate aceste beneficii, fasolea este extrem de versatilă și ieftină, ceea ce le face un plus ușor la dietă.

REZUMATFasolea este o sursă excelentă de proteine, fier, zinc și biotină, care sunt esențiale pentru o sănătate optimă a părului. Împreună, acestea pot ajuta la creșterea părului.

13. Soia

Studiile au arătat că compușii din soia pot favoriza creșterea părului. Unul dintre acești compuși este spermidina, care este abundentă în soia ,

De exemplu, un studiu realizat pe 100 de oameni sănătoși a descoperit că un supliment nutritiv pe bază de spermidină prelungea o fază de creștere activă a părului numită faza de anagen. Cu cât foliculul de păr rămâne mai lung în faza de anagen, cu atât va crește mai mult ,

Studiile pe epruvetă au arătat, de asemenea, că spermidina favorizează creșterea părului uman ,

Cu toate acestea, cercetarea privind spermidina și creșterea părului este destul de nouă, astfel încât sunt necesare mai multe studii înainte ca experții în sănătate să poată face recomandări privind aportul de spermidină.

REZUMATSoia este una dintre cele mai bune surse de spermidină, un compus care poate prelungi faza activă a creșterii părului.

14. Carne

Carnea este o bază în dieta multor oameni și este bogată în nutrienți care pot ajuta la creșterea părului.

Proteina din carne ajută la creștere și ajută la repararea și întărirea foliculilor de păr. O porție de 100 de grame (100 de grame) de friptură de sol de gătit furnizează până la 29 de grame de proteine .

Carnea roșie , în special, este bogată într-un tip de fier ușor de absorbit. Acest mineral ajută globulele roșii să furnizeze oxigen tuturor celulelor din corp, inclusiv foliculilor de păr .

Deficiențele proteinei și fierului au fost legate de căderea părului .

REZUMATULCarnea este o sursă excelentă de proteine, esențială pentru părul sănătos și puternic. Carnea roșie, în special, este bogată în fier, care poate ajuta la creșterea părului.

Linia de jos

Ceea ce mănânci poate avea un efect uriaș asupra sănătății părului tău.

Lipsa nutrienților potriviți, inclusiv vitaminele A, C, D și E, zincul, vitaminele B, fierul, biotina, proteinele și acizii grași esențiali pot încetini creșterea părului sau chiar pot cauza pierderi de păr.

Din fericire, corectarea unei deficiențe în oricare dintre acești nutrienți poate ajuta la tratarea căderii părului și la promovarea ratei creșterii părului.

Dacă credeți că vă lipsește oricare dintre acești nutrienți, încercați să adăugați unele din alimentele de mai sus în dieta dvs.

Lasa un raspuns