11 alimente și băuturi de evitat în timpul sarcinii

Unul dintre primele lucruri pe care oamenii le învață când sunt însărcinate este ceea ce nu pot mânca. Poate fi un adevărat deranj dacă sunteți un mare sushi , cafea sau un fan rar al fripturii .

Din fericire, puteți mânca mai mult decât ceea ce nu puteți. Trebuie doar să învățați cum să navigați în ape (apele cu mercur redus, adică). Veți dori să acordați o atenție deosebită ceea ce mâncați și beți pentru a vă menține sănătos.

Anumite alimente ar trebui consumate rareori, în timp ce altele ar trebui evitate complet. Iată 11 alimente și băuturi de evitat sau minimizat în timp ce crești micuțul tău.

1. Pește cu conținut ridicat de mercur

Mercurul este un element extrem de toxic. Are nu se cunoaște un nivel sigur de expunereSursă de încredere și se găsește cel mai frecvent în apa poluată.

În cantități mai mari, poate fi toxic pentru sistemul nervos, sistemul imunitar și rinichi. De asemenea, poate provoca probleme grave de dezvoltare la copii, cu efecte adverse chiar și în cantități mai mici.

Deoarece se găsește în mările poluate, peștii mari de mare pot acumula cantități mari de mercur. Prin urmare, cel mai bine este să evitați peștele cu conținut ridicat de mercur în timpul sarcinii și alăptării.

Peștii cu conținut ridicat de mercur pe care doriți să îi evitați includ:

  • rechin
  • pește-spadă
  • macrou
  • ton (în special ton obez)
  • marlin
  • tilefish din Golful Mexicului
  • portocaliu aspru

Cu toate acestea, este important să rețineți că nu toți peștii au un conținut ridicat de mercur – doar anumite tipuri.

Consumul de pește cu conținut scăzut de mercur în timpul sarcinii este foarte sănătos, iar acești pești pot fi consumați până la de trei ori pe săptămână, conform Food and Drug Administration (FDA).

Peștele cu conținut scăzut de mercur este abundent și include:

  • hamsii
  • cod
  • cambulă
  • eglefin
  • somon
  • tilapia
  • păstrăv (apă dulce)

Peștii grași, cum ar fi somonul și hamsia, sunt opțiuni deosebit de bune, deoarece sunt bogate în acizi grași omega-3 , care sunt importanți pentru bebelușul dumneavoastră.

2. Pește gătit sau crud

Acesta va fi greu pentru voi fanii sushi, dar este unul important. Peștele crud, în special crustaceele, poate provoca mai multe infecții. Acestea pot fi infecții virale, bacteriene sau parazitare, cum ar fi norovirusul, Vibrio , Salmonella și Listeria .

Unele dintre aceste infecții vă pot afecta doar, provocând deshidratare și slăbiciune. Alte infecții pot fi transmise copilului dumneavoastră cu consecințe grave sau chiar fatale.

Femeile gravide sunt deosebit de sensibile la infecțiile cu listeria. De fapt, potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), femeile însărcinate sunt la înălțime De 10 ori mai probabil să se infecteze cu Listeria decât populația generală. Femeile hispanice însărcinate sunt de 24 de ori mai expuse riscului.

Această bacterie poate fi găsită în sol și în apă sau plante contaminate. Peștele crud se poate infecta în timpul procesării, inclusiv fumatul sau uscarea.

Bacteriile Listeria pot fi transmise copilului dumneavoastră prin placentă, chiar dacă nu prezentați semne de boală. Acest lucru poate duce la naștere prematură, avort spontan, naștere mortală și alte probleme grave de sănătate, potrivit CDC.

Este cu siguranță recomandat să evitați peștele și crustaceele crude, inclusiv multe feluri de mâncare de sushi. Dar nu vă faceți griji, vă veți bucura mult mai mult după nașterea bebelușului și este mai sigur să mâncați din nou.

3. Carne slabă, crudă și procesată

Unele dintre aceleași probleme cu peștele crud afectează și carnea neființată. Consumul de carne crudă sau crudă crește riscul de infectare cu mai multe bacterii sau paraziți, inclusiv Toxoplasma , E. coli , Listeria și Salmonella .

Bacteriile pot amenința sănătatea micuțului dvs., ducând eventual la naștere mortală sau boli neurologice severe, inclusiv dizabilități intelectuale, orbire și epilepsie.

În timp ce majoritatea bacteriilor se găsesc pe suprafața bucăților întregi de carne, alte bacterii pot persista în interiorul fibrelor musculare.

Unele bucăți întregi de carne – cum ar fi filetele, sfoarele sau ribeye din carne de vită , miel și vițel – pot fi consumate în condiții de siguranță atunci când nu sunt fierte până la capăt. Cu toate acestea, acest lucru se aplică numai atunci când bucata de carne este întreagă sau netăiată și complet gătită la exterior.

Carnea tăiată, inclusiv turtele de carne, burgerii, carnea tocată, carnea de porc și păsările de curte, nu trebuie consumate niciodată crude sau prea puțin gătite. Așa că țineți burgerii aceia pe grătar bine făcuți pentru moment.

Hot dog-urile, carnea de prânz și carnea de delicatese sunt de asemenea îngrijorătoare, ceea ce uneori este surprinzător pentru persoanele însărcinate. Aceste tipuri de carne se pot infecta cu diverse bacterii în timpul procesării sau depozitării.

Femeile însărcinate nu ar trebui să consume produse din carne prelucrate decât dacă au fost reîncălzite până la aburi fierbinți.

4. Ouă crude

Ouăle crude pot fi contaminate cu bacteriile Salmonella .

Simptomele infecțiilor cu salmonella includ febră, greață, vărsături, crampe stomacale și diaree.

Cu toate acestea, în cazuri rare, infecția poate provoca crampe în uter, ducând la naștere prematură sau la naștere mortă.

Alimentele care conțin în mod obișnuit ouă crude includ:

  • ouă ușor amestecate
  • oua ochiuri
  • sos holandez
  • maioneza de casa
  • niște sosuri de salată de casă
  • înghețată de casă
  • glazuri de tort de casă

Majoritatea produselor comerciale care conțin ouă crude sunt fabricate cu ouă pasteurizate și sunt sigure de consumat. Cu toate acestea, ar trebui să citiți întotdeauna eticheta pentru a vă asigura că tot este in regula.

Pentru a fi sigur, asigurați-vă că gătiți întotdeauna ouăle bine sau folosiți ouă pasteurizate. Salvați acele gălbenușuri foarte curgătoare și maiaua de casă până după ce debutează bebelușul.

5. Carne de organ

Carnea de organe este o sursă excelentă de o varietate de nutrienți .

Acestea includ fier, vitamina B12, vitamina A, zinc, seleniu și cupru – toate acestea fiind bune pentru dvs. și pentru bebeluș. Cu toate acestea, nu este recomandat să consumați prea multă vitamină A pe bază de animale (vitamina A preformată) în timpul sarcinii.

Consumul de prea multă vitamină A preformată, în special în primul trimestru de sarcină, poate duce la malformații congenitale și avort spontan.

Deși acest lucru este în mare parte asociat cu suplimente de vitamina A, cel mai bine este să vă mențineți consumul de carne de organe, cum ar fi ficatul, la doar câteva uncii o dată pe săptămână.

6. Cofeina

Poate fi unul dintre milioanele de oameni care își iubesc zilnic ceașcile de cafea , ceai , băuturi răcoritoare sau cacao. Cu siguranță nu ești singur când vine vorba de dragostea noastră pentru cofeină.

Persoanelor însărcinate li se recomandă, în general, să își limiteze aportul de cofeină la mai puțin de 200 de miligrame (mg) pe zi, potrivit Colegiului American de Obstetricieni și Ginecologi (ACOG).

Cofeina se absoarbe foarte repede și trece cu ușurință în placentă. Deoarece bebelușii și placentele lor nu au enzima principală necesară pentru a metaboliza cofeina, se pot acumula niveluri ridicate.

S-a demonstrat că aportul ridicat de cofeină în timpul sarcinii restricționează creșterea fetală și crește riscul unei greutăți scăzute la naștere la naștere.

Greutate redusă la naștere – definită ca mai mică de 5 lbs., 8 oz. (sau 2,5 kg) – este asociat cu un risc crescut de deces al sugarului și un risc mai mare de boli cronice la vârsta adultă.

Așadar, țineți cont de ceașca zilnică de joe sau sifon pentru a vă asigura că bebelușul nu are expunere la prea multă cafeină.

7. Varza cruda

Nici alegerea dvs. sănătoasă de salată nu poate fi lipsită de ingrediente necinstite. Varza brută, inclusiv lucerna , trifoiul, ridichea și mugurii de fasole mung, pot fi contaminate cu Salmonella .

Mediul umed necesar semințelor pentru a începe să încolțească este ideal pentru aceste tipuri de bacterii și sunt aproape imposibil de spălat.

Din acest motiv, vi se recomandă să evitați cu totul mugurii bruti. Cu toate acestea, mugurii sunt siguri de consumat după ce au fost fierți, potrivit FDA.

8. Produse nespălate

Suprafața fructelor și legumelor nespălate sau necojite poate fi contaminată cu mai multe bacterii și paraziți.

Acestea includ Toxoplasma , E. coli , Salmonella și Listeria , care pot fi dobândite din sol sau prin manipulare.

Contaminarea poate apărea în orice moment în timpul producției, recoltării, procesării, depozitării, transportului sau vânzării cu amănuntul. Un parazit periculos care poate persista pe fructe și legume se numește Toxoplasma .

Majoritatea persoanelor care suferă de toxoplasmoză nu prezintă simptome, în timp ce alții pot simți că au gripa timp de o lună sau mai mult.

Majoritatea sugarilor care sunt infectați cu bacteriile Toxoplasma încă în uter nu prezintă simptome la naștere. Cu toate acestea, simptome precum orbirea sau dizabilitățile intelectuale se poate dezvolta mai târziu în viață.

Mai mult, un mic procent din nou-născuții infectați au leziuni oculare sau cerebrale grave la naștere.

În timp ce sunteți gravidă, este foarte important să reduceți la minimum riscul de infecție prin spălarea temeinică cu apă, peeling sau gătirea fructelor și legumelor. Păstrați-l ca un obicei bun după sosirea bebelușului.

9. Lapte nepasteurizat, brânză și suc de fructe

Lapte crud , brânză nepasteurizată și brânzeturi moi coapte poate conține o serie de bacterii dăunătoare, inclusiv Listeria , Salmonella , E. coli și Campylobacter . (Acestea probabil sună familiare până acum.)

Același lucru este valabil și pentru sucul nepasteurizat, care este, de asemenea, predispus la contaminarea bacteriană. Aceste infecții pot avea toate consecințe care pun viața în pericol pentru un copil nenăscut.

Bacteria poate fi naturală sau cauzată de contaminarea în timpul colectării sau depozitării. Pasteurizarea este cel mai eficient mod de a ucide bacteriile dăunătoare, fără a modifica valoarea nutrițională a produselor.

Pentru a minimiza riscul infecțiilor, mâncați numai lapte pasteurizat, brânză și suc de fructe.

10. Alcoolul

Este recomandat să evitați complet consumul de alcool atunci când sunteți gravidă, deoarece crește riscul de avort spontan și de naștere mortalăSursă de încredere. Chiar și o cantitate mică poate avea un impact negativ asupra copilului dumneavoastră dezvoltarea creierului.

Consumul de alcool în timpul sarcinii poate provoca, de asemenea, sindromul alcoolic fetal, care implică deformări faciale, defecte cardiace și dizabilități intelectuale.

De cand fără alcool s-a dovedit a fi sigur în timpul sarcinii, se recomandă evitarea acestuia cu totul.

11. Mancaruri procesate

Nu există un moment mai bun decât sarcina pentru a începe să mănânci alimente bogate în nutrienți, pentru a te ajuta atât pe tine, cât și pe cel mic în creștere. Veți avea nevoie de cantități crescute de mulți nutrienți esențiali, inclusiv proteine, folat, colină și fier .

Este, de asemenea, un mit că „mănânci pentru doi”. Puteți mânca așa cum faceți în mod normal în primul semestru, apoi crește cu aproximativ 350 de calorii pe zi în al doilea trimestru și aproximativ 450 de calorii pe zi în al treilea trimestru.

Un plan optim de a mânca sarcina ar trebui să conste în principal din alimente întregi, cu o mulțime de substanțe nutritive pentru a satisface nevoile tale și ale bebelușului. Mancarea nedorita procesata este in general saraca in nutrienti si bogata in calorii, zahar si grasimi adaugate.

Deși este necesară o creștere în greutate în timpul sarcinii, creșterea în greutate în exces a fost legată de multe complicații și boli. Acestea includ un risc crescut dediabet gestațional, precum și sarcini sau complicații la naștere.

Respectați mesele și gustările care se concentrează pe proteine, legume și fructe, grăsimi sănătoase și carbohidrați bogați în fibre, cum ar fi cerealele integrale, fasolea și legumele cu amidon. Nu vă faceți griji, există o mulțime de moduri de a vă strecura legume în mese fără a sacrifica gustul.

Linia de jos

Când sunteți gravidă, este esențial să evitați alimentele și băuturile care vă pot pune pe dumneavoastră și bebelușul în pericol.

Deși majoritatea alimentelor și băuturilor sunt perfect sigure, unele, cum ar fi peștele crud, lactatele nepasteurizate, alcoolul și peștele cu conținut ridicat de mercur, ar trebui evitate.

În plus, unele alimente și băuturi precum cafeaua și alimentele bogate în zahăr ar trebui să fie limitate pentru a promova o sarcină sănătoasă.

SFATURI RAPIDE PENTRU ALIMENTE DE EVITAT ÎN TIMPUL SARCINII

  • Evitați peștii cu conținut ridicat de mercur, inclusiv rechinii, peștele spadă, tonul și marlinul.
  • Peștele și crustaceele crude pot fi contaminate cu bacterii și paraziți. Unele dintre acestea pot provoca efecte adverse asupra sănătății și pot dăuna atât dvs., cât și copilului.
  • Carnea crudă sau insuficient gătită poate conține bacterii dăunătoare. Ca regulă generală, carnea trebuie gătită până la capăt.
  • Ouăle crude pot fi contaminate cu Salmonella și vă pot pune pe dumneavoastră și copilul dumneavoastră în pericol. Asigurați-vă că gătiți bine ouăle înainte de a mânca.
  • Carnea de organe este o sursă excelentă de fier, vitamina B12, vitamina A și cupru. Pentru a preveni consumul prea mult de vitamina A, limitați aportul de carne de organ la câteva uncii o dată pe săptămână.
  • Limitați consumul de cofeină la sub 200 mg pe zi, ceea ce înseamnă aproximativ 2 până la 3 căni de cafea. Consumul ridicat de cofeină în timpul sarcinii poate limita creșterea bebelușului și poate cauza greutate redusă la naștere.
  • Varza brută poate fi contaminată cu bacterii. Mâncați-le numai gătite bine.
  • Fructele și legumele pot fi contaminate cu bacterii dăunătoare, inclusiv Toxoplasma . Este important să spălați bine toate fructele și legumele cu multă apă curată.
  • Nu consumați lapte nepasteurizat, brânză sau suc de fructe, deoarece aceste alimente cresc riscul infecțiilor bacteriene.
  • Evitați orice alcool. Consumul de alcool poate crește riscul de avort spontan, naștere mortală și sindrom de alcool fetal.
  • Consumul de alimente procesate în timpul sarcinii vă poate crește riscul de creștere excesivă în greutate, diabet gestațional și complicații. Acest lucru poate avea implicații pe termen lung asupra sănătății pentru dvs. și copilul dumneavoastră.

Lasa un raspuns