11 beneficii pentru sanatate ale consumului de ghimbir

Dacă cumpărați ceva printr-un link din această pagină, este posibil să câștigăm un comision mic. Cum funcționează asta.

Ghimbirul este printre cele mai sănătoase (și cele mai delicioase) condimente de pe planetă.

Este încărcat cu nutrienți și compuși bioactivi care au beneficii puternice pentru corpul și creierul tău.

Iată 11 beneficii pentru sănătate de ghimbir care sunt susținute de cercetarea științifică.

1. Ghimbirul conține Gingerol, o substanță cu proprietăți medicinale puternice

Ghimbirul este o plantă cu flori care a provenit din China.

Aparține familiei Zingiberaceae și este strâns legată de turmeric , cardomon și galangal.

Rizomul (partea subterană a tulpinii) este partea folosită în mod obișnuit ca condiment. Se numește adesea rădăcină de ghimbir sau pur și simplu ghimbir.

Ghimbirul are o istorie foarte lungă de utilizare în diferite forme de medicină tradițională / alternativă. A fost folosit pentru a ajuta digestia, a reduce greața și a ajuta la combaterea gripei și a răcelii obișnuite, pentru a numi câteva.

Ghimbirul poate fi utilizat în stare proaspătă, uscată, sub formă de pudră sau sub formă de ulei sau suc, și este uneori adăugat în alimente procesate și produse cosmetice. Este un ingredient foarte comun în rețete.

Parfumul și aroma unică de ghimbir provin din uleiurile sale naturale, dintre care cel mai important este gingerolul.

Gingerolul este principalul compus bioactiv din ghimbir, responsabil pentru o mare parte din proprietățile sale medicinale. Are efecte antiinflamatoare și antioxidante puternice .

BOTTOM LINE:Ghimbirul este un condiment popular. Este bogat în gingerol, o substanță cu proprietăți antiinflamatoare și antioxidante puternice.

2. Ghimbirul poate trata multe forme de greață, în special boala de dimineață

Ghimbirul pare a fi extrem de eficient împotriva greaței .

De exemplu, are o istorie lungă de utilizare ca remediu pentru boala mării și există unele dovezi că poate fi la fel de eficientă ca și medicația pe bază de rețetă .

Ghimbirul poate ameliora, de asemenea, greața și vărsăturile după operație și la pacienții cu cancer care suferă chimioterapie.

Dar poate fi cel mai eficient atunci când vine vorba de greață legată de sarcină, cum ar fi boala de dimineață .

Conform unei analize a 12 studii care au inclus un total de 1.278 de femei însărcinate, 1,1-1,5 grame de ghimbir poate reduce semnificativ simptomele greaței .

Cu toate acestea, ghimbirul nu a avut niciun efect asupra episoadelor de vomă din acest studiu.

Deși ghimbirul este considerat sigur, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a lua cantități mari dacă sunteți gravidă. Unii cred că cantități mari pot crește riscul de avort, dar în prezent nu există studii care să susțină acest lucru.

LINIA DE FUND:1-1,5 grame de ghimbir poate ajuta la prevenirea diferitelor tipuri de greață. Aceasta se aplică bolilor de mare, greaței legate de chimioterapie, greaței după operație și bolii dimineții.

3. Ghimbirul poate reduce durerea și durerile musculare

Ghimbirul s-a dovedit a fi eficient împotriva durerilor musculare induse de exerciții fizice.

Într-un studiu, consumul a 2 grame de ghimbir pe zi, timp de 11 zile, a redus semnificativ durerea musculară la persoanele care efectuează exerciții de cot .

Ghimbirul nu are un impact imediat, dar poate fi eficient în reducerea progresiei zilnice a durerii musculare .

Se crede că aceste efecte sunt mediate de proprietățile antiinflamatorii .

LINIA DE JOS:Ghimbirul pare să fie eficient în reducerea progresiei zilnice a durerii musculare și poate reduce durerile musculare induse de exerciții fizice.

4. Efectele antiinflamatorii pot ajuta cu osteoartrita

Osteoartrita este o problemă comună de sănătate.

Ea implică degenerarea articulațiilor din corp, ceea ce duce la simptome precum durere articulară și rigiditate.

Într-un studiu controlat pe 247 de persoane cu osteoartrită a genunchiului, cei care au luat extract de ghimbir au avut mai puțină durere și au necesitat mai puține medicamente pentru durere .

Un alt studiu a descoperit că o combinație de ghimbir, mastic, scorțișoară și ulei de susan poate reduce durerea și rigiditatea la pacienții cu osteoartrită atunci când sunt aplicate topic.

BOTTOM LINE:Există unele studii care arată că ghimbirul este eficient în reducerea simptomelor de artroză, care este o problemă de sănătate foarte frecventă.

5. Ghimbirul poate scădea drastic zahăr în sânge și poate îmbunătăți factorii de risc ai bolilor cardiace

Această zonă de cercetare este relativ nouă, dar ghimbirul poate avea proprietăți anti-diabetice puternice.

Într-un studiu recent din 2015 pe 41 de participanți cu diabet zaharat de tip 2, 2 grame de praf de ghimbir pe zi au scăzut cu 12% glicemia în post .

De asemenea, a îmbunătățit dramatic HbA1c (un marker pentru nivelul de zahăr din sânge pe termen lung), ceea ce a dus la o reducere de 10% pe o perioadă de 12 săptămâni.

De asemenea, a existat o reducere de 28% a raportului ApoB / ApoA-I și o reducere de 23% a markerilor pentru lipoproteinele oxidate. Ambii sunt factori majori de risc pentru boli de inimă.

LINIA DE JOS: S-a demonstrat că ghimbirul scade nivelul zahărului din sânge și îmbunătățește diverși factori de risc pentru boli de inimă la pacienții cu diabet zaharat de tip 2.

6. Ghimbirul poate ajuta la tratarea indigestiei cronice

Indigestia cronică (dispepsie) se caracterizează prin durere recurentă și disconfort în partea superioară a stomacului.

Se crede că golirea întârziată a stomacului este un factor important al indigestiei.

Interesant este că s-a dovedit că ghimbirul grăbește golirea stomacului la persoanele cu această afecțiune.

După consumarea ciorbei, ghimbirul a redus timpul necesar pentru ca stomacul să se golească de la 16 la 12 minute .

Într-un studiu realizat pe 24 de persoane sănătoase, 1,2 grame de praf de ghimbir înainte de masă au accelerat golirea stomacului cu 50% .

LINIA DE JOS:Ghimbirul pare să accelereze golirea stomacului, ceea ce poate fi benefic pentru persoanele cu indigestie și disconfort stomacal aferent.

7. Pudra de ghimbir poate reduce semnificativ durerile menstruale

Durerea menstruală ( dismenoreea ) se referă la durerea resimțită în timpul ciclului menstrual al unei femei.

Una dintre utilizările tradiționale ale ghimbirului este pentru ameliorarea durerii, inclusiv pentru durerile menstruale.

Într-un studiu, 150 de femei au fost instruite să ia 1 gram de praf de ghimbir pe zi, pentru primele 3 zile ale menstruației .

Ghimbirul a reușit să reducă durerea la fel de eficient ca medicamentele cu acid mefenamic și ibuprofen.

LINIA DE JOS:Ghimbirul pare să fie foarte eficient împotriva durerilor menstruale atunci când este luat la începutul perioadei menstruale.

8. Ghimbirul poate scădea nivelul colesterolului

Nivelurile ridicate de lipoproteine LDL (colesterolul „rău”) sunt legate de un risc crescut de boli de inimă.

Alimentele pe care le consumi pot avea o influență puternică asupra nivelului LDL.

Într-un studiu de 45 de zile efectuat pe 85 de indivizi cu colesterol ridicat, 3 grame de pulbere de ghimbir au provocat reduceri semnificative la majoritatea markerilor de colesterol .

Acest lucru este susținut de un studiu la șobolani hipotiroidieni, în care extractul de ghimbir a scăzut colesterolul LDL într-o măsură similară cu atorvastatina medicamentului care scade colesterolul .

Ambele studii au arătat, de asemenea, reduceri ale colesterolului total și ale trigliceridelor din sânge.

LINIE DE FUND:Există unele dovezi, atât la animale, cât și la oameni, că ghimbirul poate duce la reduceri semnificative ale nivelului de colesterol LDL și al trigliceridelor din sânge.

9. Ghimbirul conține o substanță care poate ajuta la prevenirea cancerului

Cancerul este o boală foarte gravă, care se caracterizează prin creșterea necontrolată a celulelor anormale.

Extractul de ghimbir a fost studiat ca tratament alternativ pentru mai multe forme de cancer.

Proprietățile anti-cancer sunt atribuite 6-gingerolului, o substanță care se găsește în cantități mari în ghimbirul brut .

Într-un studiu realizat pe 30 de persoane, 2 grame de extract de ghimbir pe zi au redus semnificativ molecule de semnalizare pro-inflamatorii în colon .

Cu toate acestea, un studiu de urmărire la persoane cu risc ridicat de cancer de colon nu a confirmat aceste descoperiri .

Există unele dovezi, deși limitate, că ghimbirul poate fi eficient împotriva cancerului pancreatic, a cancerului de sân și a ovarului. Sunt necesare mai multe cercetări .

LINIA DE JOS:Ghimbirul conține o substanță numită 6-gingerol, care poate avea efecte de protecție împotriva cancerului. Totuși, acest lucru trebuie studiat mult mai mult.

10. Ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului și proteja împotriva bolii Alzheimer

Stresul oxidativ și inflamația cronică pot accelera procesul de îmbătrânire.

Se crede că sunt printre factorii cheie ai bolii Alzheimer și a declinului cognitiv legat de vârstă.

Unele studii efectuate la animale sugerează că antioxidanții și compușii bioactivi din ghimbir pot inhiba răspunsurile inflamatorii care apar la creier .

Există, de asemenea, unele dovezi că ghimbirul poate îmbunătăți funcția creierului direct. Într-un studiu efectuat pe 60 de femei de vârstă mijlocie, extractul de ghimbir a fost arătat că îmbunătățește timpul de reacție și memoria de lucru .

Există, de asemenea, numeroase studii la animale care arată că ghimbirul poate proteja împotriva declinului legat de vârstă în funcția creierului.

LINIA DE JOS:Studiile sugerează că ghimbirul poate proteja împotriva afectării creierului legate de vârstă. De asemenea, poate îmbunătăți funcția creierului la femeile în vârstă.

11. Ingredientul activ din ghimbir poate ajuta la combaterea infecțiilor

Gingerolul, substanța bioactivă din ghimbirul proaspăt, poate ajuta la scăderea riscului de infecții.

De fapt, extractul de ghimbir poate inhiba creșterea multor tipuri diferite de bacterii .

Este foarte eficient împotriva bacteriilor orale legate de boli inflamatorii la nivelul gingiilor, precum gingivita și parodontita .

Ghimbirul proaspăt poate fi de asemenea eficient împotriva virusului RSV, o cauză comună a infecțiilor respiratorii .

Concluzie

Ghimbirul este unul dintre foarte puținele „superalimente” demne de fapt pentru acest termen. Puteți cumpăra ghimbir proaspăt sau pudră de la magazinul local sau puteți cumpăra suplimente de ghimbir online .

Lasa un raspuns