7 Beneficii dovedite pentru sănătate ale ginsengului

Ginsengul este folosit în medicina tradițională chineză de secole.

Această plantă scurtă, cu creștere lentă, cu rădăcini cărnoase, poate fi clasificată în trei moduri, în funcție de cât timp este cultivată: proaspătă, albă sau roșie.

Ginsengul proaspăt este recoltat înainte de 4 ani, în timp ce ginsengul alb este recoltat între 4-6 ani, iar ginsengul roșu este recoltat după 6 sau mai mulți ani.

Există multe tipuri de plante, dar cele mai populare sunt ginsengul american ( Panax quinquefolius ) și ginsengul asiatic ( Panax ginseng ).

Ginsengul american și asiatic variază în ceea ce privește concentrația compușilor activi și efectele asupra organismului. Se crede că ginsengul american funcționează ca un agent relaxant, în timp ce soiul asiatic are un efect revigorant.

Ginsengul conține doi compuși semnificativi: ginsenozide și gintonină. Acești compuși se completează reciproc pentru a oferi beneficii pentru sănătate.

Iată 7 beneficii ale ginsengului pentru sănătate, bazate pe dovezi.

1. Antioxidant puternic care poate reduce inflamația

Ginsengul are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii benefice.

Unele studii pe eprubete au arătat că extractele de ginseng și compușii ginsenozidici ar putea inhiba inflamația și pot crește capacitatea antioxidantă în celule.

De exemplu, un studiu cu eprubete a constatat că extractul de ginseng roșu coreean a redus inflamația și a îmbunătățit activitatea antioxidantă sunt celulele pielii de la persoanele cu eczeme.

Rezultatele sunt promițătoare și la oameni.

Un studiu a investigat efectele faptului că 18 tineri sportivi de sex masculin iau 2 grame de extract de ginseng roșu coreean de trei ori pe zi timp de șapte zile.

Bărbații au avut apoi niveluri de anumiți markeri inflamatori testați după efectuarea unui test de efort. Aceste niveluri au fost semnificativ mai mici decât în ​​grupul placebo, durând până la 72 de ore după testare.

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că grupul placebo a obținut o plantă medicinală diferită, astfel încât aceste rezultate ar trebui luate cu un bob de sare și sunt necesare mai multe studii.

În cele din urmă, un studiu mai amplu a urmat 71 de femei aflate în postmenopauză care au luat zilnic 3 grame de ginseng roșu sau un placebo timp de 12 săptămâni. Au fost apoi măsurați markerii de activitate antioxidantă și de stres oxidativ.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că ginsengul roșu poate ajuta la reducerea stresului oxidativ prin creșterea activităților enzimei antioxidante.

REZUMATS-a demonstrat că ginsengul ajută la reducerea markerilor inflamatori și la protejarea împotriva stresului oxidativ.

2. Poate beneficia de funcția creierului

Ginsengul ar putea ajuta la îmbunătățirea funcțiilor creierului precum memoria, comportamentul și starea de spirit.

Unele studii pe eprubete și pe animale arată că componentele din ginseng, cum ar fi ginsenozidele și compusul K, ar putea proteja creierul împotriva deteriorării cauzate de radicalii liberi.

Un studiu a urmărit 30 de persoane sănătoase care au consumat 200 mg de ginseng Panax zilnic timp de patru săptămâni. La sfârșitul studiului, au arătat o îmbunătățire a sănătății mintale, a funcționării sociale și a dispoziției.

Cu toate acestea, aceste beneficii au încetat să fie semnificative după 8 săptămâni, sugerând că efectele ginsengului ar putea scădea odată cu utilizarea prelungită.

Un alt studiu a examinat modul în care dozele unice de 200 sau 400 mg de ginseng Panax au afectat performanța mentală, oboseala mentală și nivelul zahărului din sânge la 30 de adulți sănătoși înainte și după un test mental de 10 minute.

Doza de 200 mg, spre deosebire de doza de 400 mg, a fost mai eficientă la îmbunătățirea performanței mentale și a oboselii în timpul testului.

Este posibil ca ginsengul să fi ajutat la absorbția zahărului din sânge de către celule, ceea ce ar fi putut îmbunătăți performanța și reduce oboseala mentală. Cu toate acestea, nu este clar de ce doza mai mică a fost mai eficientă decât cea mai mare.

Un al treilea studiu a constatat că administrarea a 400 mg de ginseng Panax zilnic timp de opt zile a îmbunătățit calmul și abilitățile matematice .

Mai mult, alte studii au descoperit efecte pozitive asupra funcției și comportamentului creierului la persoanele cu boală Alzheimer.

REZUMATS-a demonstrat că ginsengul beneficiază de funcțiile mentale, sentimentele de calm și starea de spirit atât la persoanele sănătoase, cât și la cei cu boală Alzheimer.

3. S-ar putea îmbunătăți disfuncția erectilă

Cercetările au arătat că ginsengul poate fi o alternativă utilă pentru tratamentul disfuncției erectile (DE) la bărbați .

Se pare că compușii din acesta pot proteja împotriva stresului oxidativ din vasele de sânge și țesuturile din penis și pot ajuta la restabilirea funcției normale.

În plus, studiile au arătat că ginsengul poate favoriza producția de oxid nitric, un compus care îmbunătățește relaxarea musculară a penisului și crește circulația sângelui.

Un studiu a constatat că bărbații tratați cu ginseng roșu coreean au avut o îmbunătățire cu 60% a simptomelor ED, comparativ cu îmbunătățirea cu 30% produsă de un medicament utilizat pentru tratarea ED.

Mai mult, un alt studiu a arătat că 86 de bărbați cu ED au avut îmbunătățiri semnificative în funcția erectilă și satisfacția generală după administrarea a 1000 mg de extract de ginseng în vârstă timp de 8 săptămâni.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a trage concluzii certe despre efectele ginsengului asupra ED.

REZUMATGinsengul poate îmbunătăți simptomele disfuncției erectile prin scăderea stresului oxidativ din țesuturi și îmbunătățirea fluxului sanguin în mușchii penieni.

4. Poate stimula sistemul imunitar

Ginsengul poate întări sistemul imunitar .

Unele studii care explorează efectele sale asupra sistemului imunitar s-au concentrat asupra pacienților cu cancer supuși unei intervenții chirurgicale sau unui tratament cu chimioterapie.

Un studiu a urmărit 39 de persoane care își reveneau după o intervenție chirurgicală pentru cancerul de stomac, tratându-le zilnic cu 5.400 mg de ginseng timp de doi ani.

Interesant este că acești oameni au avut îmbunătățiri semnificative ale funcțiilor imune și o recurență mai mică a simptomelor.

Un alt studiu a examinat efectul extractului de ginseng roșu asupra markerilor sistemului imunitar la persoanele cu cancer de stomac avansat supuse chimioterapiei post-chirurgicale.

După trei luni, cei care au luat extract de ginseng roșu au avut markeri mai buni ai sistemului imunitar decât cei din grupul de control sau placebo .

În plus, un studiu a sugerat că persoanele care iau ginseng ar putea avea cu până la 35% șanse mai mari de a trăi fără boli timp de cinci ani după intervenția chirurgicală curativă și cu o rată de supraviețuire cu până la 38% mai mare comparativ cu cei care nu îl iau.

Se pare că extractul de ginseng ar putea spori efectul vaccinărilor împotriva bolilor precum gripa.

Chiar dacă aceste studii arată îmbunătățiri ale markerilor sistemului imunitar la persoanele cu cancer, sunt necesare mai multe cercetări pentru a demonstra eficacitatea ginsengului în creșterea rezistenței la infecții la persoanele sănătoase.

REZUMATGinsengul poate întări sistemul imunitar la persoanele cu cancer și chiar poate îmbunătăți efectele anumitor vaccinări.

5. Poate avea beneficii potențiale împotriva cancerului

Ginsengul poate fi de ajutor în reducerea riscului anumitor tipuri de cancer.

S-a demonstrat că ginsenozidele din această plantă ajută la reducerea inflamației și oferă protecție antioxidantă.

Ciclul celular este procesul prin care celulele cresc și se divid în mod normal. Ginsenozidele ar putea beneficia de acest ciclu prin prevenirea producției și creșterii celulare anormale .

O analiză a mai multor studii a concluzionat că persoanele care iau ginseng pot avea un risc cu 16% mai mic de a dezvolta cancer.

Mai mult, un studiu observațional a sugerat că persoanele care iau ginseng ar putea fi mai puțin susceptibile de a dezvolta anumite tipuri de cancer, cum ar fi buzele, gura, esofagul, stomacul, colonul, ficatul și cancerul pulmonar, decât cele care nu îl iau.

Ginsengul poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea stării de sănătate a pacienților supuși chimioterapiei, la reducerea efectelor secundare și la îmbunătățirea efectului unor medicamente de tratament.

În timp ce studiile privind rolul ginsengului în prevenirea cancerului arată unele beneficii, acestea rămân neconcludente.

REZUMATGinsenozidele din ginseng par să regleze inflamația, să ofere protecție antioxidantă și să mențină sănătatea celulelor, ceea ce ar putea ajuta la scăderea riscului anumitor tipuri de cancer. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări.

6. Poate combate oboseala și crește nivelul energetic

S-a demonstrat că ginsengul ajută la combaterea oboselii și la promovarea energiei.

Diverse studii pe animale au legat unele componente din ginseng, cum ar fi polizaharidele și oligopeptidele, cu un stres oxidativ mai mic și o producție mai mare de energie în celule, care ar putea ajuta la combaterea oboselii.

Un studiu de patru săptămâni a explorat efectele administrării a 1 sau 2 grame de ginseng Panax sau a unui placebo la 90 de persoane cu oboseală cronică .

Cei cărora li s-a administrat ginseng Panax au prezentat mai puțină oboseală fizică și mentală, precum și reduceri ale stresului oxidativ, decât cei care au luat placebo.

Un alt studiu a oferit 364 de supraviețuitori de cancer care suferă de oboseală 2.000 mg de ginseng american sau un placebo. După opt săptămâni, cei din grupul ginseng au avut niveluri de oboseală semnificativ mai mici decât cei din grupul placebo.

În plus, o revizuire a peste 155 de studii a sugerat că suplimentele de ginseng pot ajuta nu numai la reducerea oboselii, ci și la îmbunătățirea activității fizice.

REZUMATGinsengul poate ajuta la combaterea oboselii și la îmbunătățirea activității fizice prin scăderea daunelor oxidative și creșterea producției de energie în celule.

7. S-ar putea reduce zahărul din sânge

Ginsengul pare a fi benefic în controlul glicemiei la persoanele cu diabet zaharat și fără diabet.

S-a demonstrat că ginsengul american și asiatic îmbunătățește funcția celulelor pancreatice, mărește producția de insulină și îmbunătățește absorbția zahărului din sânge în țesuturi.

Mai mult, studiile arată că extractele de ginseng ajută oferind protecție antioxidantă care reduce radicalii liberi în celulele celor cu diabet zaharat.

Un studiu a evaluat efectele a 6 grame de ginseng roșu coreean, împreună cu medicamentul sau dieta obișnuită antidiabetică, la 19 persoane cu diabet de tip 2.

Interesant este că au reușit să mențină un control bun al zahărului din sânge pe parcursul studiului de 12 săptămâni. De asemenea, au avut o scădere cu 11% a nivelului zahărului din sânge, o scădere cu 38% a insulinei în repaus alimentar și o creștere cu 33% a sensibilității  la insulină.

Un alt studiu a arătat că ginsengul american a contribuit la îmbunătățirea nivelului de zahăr din sânge la 10 persoane sănătoase după ce au efectuat un test de băutură cu zahăr.

Se pare că ginsengul roșu fermentat ar putea fi și mai eficient la controlul glicemiei. Ginsengul fermentat este produs cu ajutorul bacteriilor vii care transformă ginsenozidele într-o formă mai ușor de absorbit și mai puternică.

De fapt, un studiu a demonstrat că administrarea zilnică a 2,7 grame de ginseng roșu fermentat a fost eficientă la scăderea zahărului din sânge și la creșterea nivelului de insulină după o masă de testare, comparativ cu un placebo.

REZUMATGinsengul, în special ginsengul roșu fermentat, poate contribui la creșterea producției de insulină, la creșterea absorbției zahărului din sânge în celule și oferă protecție antioxidantă.

Ușor de adăugat la dieta ta

Rădăcina de ginseng poate fi consumată în mai multe moduri. Poate fi consumat crud sau îl puteți aburi ușor pentru a-l înmuia.

Poate fi fiert și în apă pentru a prepara un ceai. Pentru a face acest lucru, adăugați doar apă fierbinte la ginsengul proaspăt tăiat și lăsați-l să se absoarbă câteva minute.

Ginseng-ul poate fi adăugat și la diverse rețete, cum ar fi supe și salate. Iar extractul poate fi găsit sub formă de pulbere, tablete, capsule și ulei.

Cât de mult ar trebui să luați depinde de starea pe care doriți să o îmbunătățiți. Per total, sunt sugerate doze zilnice de 1-2 grame de rădăcină brută de ginseng sau 200-400 mg de extract. Cel mai bine este să începeți cu doze mai mici și să creșteți în timp.

Căutați un extract de ginseng standard care conține 2-33% ginsenozide totale și consumați-l înainte de mese pentru a crește absorbția și pentru a obține toate beneficiile.

REZUMATGinsengul poate fi consumat crud, transformat în ceai sau adăugat la diferite feluri de mâncare. Poate fi consumat și sub formă de pulbere, capsulă sau ulei.

Siguranță și efecte secundare potențiale

Conform cercetărilor, ginsengul pare a fi sigur și nu ar trebui să producă efecte adverse grave.

Cu toate acestea, persoanele care iau medicamente împotriva diabetului ar trebui să își monitorizeze îndeaproape nivelul zahărului din sânge atunci când utilizează ginseng pentru a se asigura că aceste niveluri nu scad prea mult.

În plus, ginsengul poate reduce eficacitatea medicamentelor anticoagulante.

Din aceste motive, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a suplimenta cu acesta.

Rețineți că, din lipsa studiilor de siguranță, ginsengul nu este recomandat copiilor sau femeilor însărcinate sau care alăptează.

În cele din urmă, există dovezi care sugerează că utilizarea extinsă a ginsengului ar putea scădea eficacitatea acestuia în organism.

Pentru a maximiza beneficiile sale, ar trebui să luați ginseng în cicluri de 2-3 săptămâni, cu o pauză de una sau două săptămâni între ele.

REZUMATÎn timp ce ginsengul pare a fi sigur, persoanele care iau anumite medicamente ar trebui să acorde atenție posibilelor interacțiuni medicamentoase.

Linia de fund

Ginsengul este un supliment pe bază de plante folosit de secole în medicina chineză.

Este cunoscut pentru efectele sale antioxidante și antiinflamatorii. De asemenea, ar putea ajuta la reglarea nivelului de zahăr din sânge și ar avea beneficii pentru unele tipuri de cancer.

Mai mult, ginsengul poate întări sistemul imunitar, poate îmbunătăți funcția creierului, poate combate oboseala și poate ameliora simptomele disfuncției erectile.

Ginsengul poate fi consumat crud sau ușor aburit. De asemenea, poate fi adăugat cu ușurință la dieta dvs. prin intermediul extractului, capsulei sau pulberii.

Indiferent dacă doriți să îmbunătățiți o anumită afecțiune sau pur și simplu să dați sănătate sănătății, ginsengul merită cu siguranță o încercare.

Lasa un raspuns