Probiotice: ghid pentru incepator

Bacteriile din corpul tău depășesc celulele corpului de la 10 la una. Majoritatea acestor bacterii locuiesc în intestin.

Majoritatea acestor bacterii locuiesc în intestinul dvs., iar majoritatea sunt destul de inofensive.

Având bacteriile intestinale potrivite este chiar legat de numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv pierderea în greutate, digestie îmbunătățită, funcția imună îmbunătățită, o piele mai sănătoasă și un risc redus de multe boli.

Probioticele, care sunt un anumit tip de bacterii prietenoase, oferă beneficii pentru sănătate atunci când sunt consumate.

Acestea sunt adesea luate ca suplimente care ar trebui să colonizeze intestinul cu microorganisme care stimulează sănătatea.

Acest articol examinează beneficiile pentru sănătate ale probioticelor.

Ce sunt probioticele?

Probioticele sunt microorganisme vii care, atunci când sunt ingerate, oferă numeroase beneficii pentru sănătate.

De obicei sunt bacterii, dar anumite tipuri de drojdii pot funcționa și ca probiotice.

Puteți obține probiotice din suplimente, precum și din alimente preparate prin fermentare bacteriană.

Alimentele probiotice includ iaurt, chefir, varză murată, tempeh și kimchi. Probioticele nu trebuie confundate cu prebioticele, care sunt fibre dietetice care ajută la hrănirea bacteriilor prietenoase deja în intestin.

Zeci de bacterii probiotice diferite oferă beneficii pentru sănătate.

Cele mai frecvente grupe includ Lactobacillus și Bifidobacterium . Fiecare grup cuprinde specii diferite și fiecare specie are multe tulpini.

Interesant este că diferitele probiotice abordează condiții de sănătate diferite. Prin urmare, alegerea tipului sau tipurilor potrivite de probiotice este esențială.

Unele suplimente – cunoscute sub numele de probiotice cu spectru larg sau multi-probiotice – combină diferite specii în același produs.

Deși dovezile sunt promițătoare, sunt necesare mai multe cercetări cu privire la beneficiile probiotice pentru sănătate.

REZUMAT

Probioticele sunt microorganisme vii care stimulează sănătatea atunci când sunt consumate în cantități adecvate. Există multe tipuri diferite și le puteți obține din alimente sau suplimente.

Importanța microorganismelor pentru intestinul tău

Comunitatea complexă de microorganisme din intestin se numește flora intestinală sau microbiota.

De fapt, intestinul dvs. conține sute de diferite tipuri de microorganisme – până la 1.000, conform unor estimări.

Aceasta include bacterii, drojdii și viruși – bacteriile formând marea majoritate.

Cea mai mare parte a florei intestinale se găsește în colon sau intestinul gros, care este ultima parte a tractului digestiv.

În mod surprinzător, activitățile metabolice ale florei intestinale seamănă cu cele ale unui organ. Din acest motiv, unii oameni de știință se referă la flora intestinală ca „organul uitat”.

Flora intestinală îndeplinește multe funcții importante pentru sănătate.  Produce vitamine, inclusiv vitamina K și unele dintre vitaminele B.

De asemenea, transformă fibrele în grăsimi cu lanț scurt, cum ar fi butiratul, propionatul și acetatul, care vă alimentează peretele intestinal și îndeplinesc multe funcții metabolice.

Aceste grăsimi, de asemenea, vă stimulează sistemul imunitar și vă întăresc peretele intestinal. Acest lucru poate ajuta la prevenirea pătrunderii substanțelor nedorite în organism și la provocarea unui răspuns imun.

Cu toate acestea, nu toate organismele din intestin sunt prietenoase.

Flora intestinală este extrem de sensibilă la dieta dvs., iar studiile arată că o floră intestinală dezechilibrată este legată de numeroase boli.

Aceste boli includ obezitatea, diabetul de tip 2, sindromul metabolic, bolile cardiace, cancerul colorectal, Alzheimer și depresia.

Probioticele – și fibrele prebiotice – pot ajuta la corectarea acestui echilibru, asigurându-vă că „organul uitat” funcționează optim.

REZUMAT

Flora intestinală este formată din sute de diferite tipuri de microorganisme. Probioticele vă ajută flora intestinală să funcționeze optim.

Impactul asupra sănătății digestive

Probioticele sunt cercetate pe scară largă pentru efectele lor asupra sănătății digestive.

Dovezi puternice sugerează că suplimentele probiotice pot ajuta la vindecarea diareei asociate cu antibiotice.

Atunci când oamenii iau antibiotice, în special pentru perioade lungi de timp, deseori se confruntă cu diaree – chiar și cu mult timp după eliminarea infecției.

Acest lucru se datorează faptului că antibioticele omoară multe dintre bacteriile naturale din intestin, ceea ce schimbă echilibrul intestinului și permite bacteriilor dăunătoare să prospere.

De asemenea, probioticele combat sindromul intestinului iritabil (IBS), o tulburare digestivă frecventă, reducând gazele, balonarea , constipația, diareea și alte simptome.

Unele studii observă, de asemenea, beneficii împotriva bolilor inflamatorii intestinale, cum ar fi boala Crohn și colita ulcerativă.

Mai mult, probioticele pot combate infecțiile cu Helicobacter pylori , care sunt unul dintre principalii factori de stimulare a ulcerului și a cancerului de stomac.

Dacă aveți în prezent probleme digestive pe care nu pare să le învingeți, este posibil să luați în considerare un supliment probiotic – deși ar trebui să vă gândiți mai întâi la medicul dumneavoastră.

REZUMAT

Probioticele sunt eficiente împotriva diferitelor probleme digestive, inclusiv diareea asociată cu antibiotice și IBS.

Impact asupra pierderii în greutate

Oamenii obezi au bacterii intestinale diferite de cei slabi.

Interesant este faptul că studiile pe animale indică faptul că transplanturile fecale de la animale slabe pot face animalele obeze să piardă în greutate .

Prin urmare, mulți oameni de știință cred că bacteriile intestinale sunt importante în determinarea greutății corporale.

Deși sunt necesare mai multe cercetări, unele tulpini probiotice par să ajute la pierderea în greutate.

Într-un studiu efectuat pe 210 persoane cu obezitate centrală, care se caracterizează prin exces de grăsime abdominală , administrarea probiotică de Lactobacillus gasseri a dus zilnic la o pierdere de 8,5% a grăsimii abdominale în decurs de 12 săptămâni.

Când participanții au încetat să mai ia probioticul, au câștigat grăsimea din burtă înapoi în patru săptămâni.

Dovezile sugerează, de asemenea, că Lactobacillus rhamnosus și Bifidobacterium lactis pot ajuta la scăderea în greutate și prevenirea obezității – deși acest lucru necesită mai multe cercetări .

Dimpotrivă, unele studii pe animale demonstrează că alte tulpini probiotice ar putea duce la creșterea în greutate, nu la pierdere.

REZUMAT

Deși sunt necesare mai multe cercetări, unele dovezi sugerează că anumite tulpini probiotice pot ajuta oamenii să piardă în greutate.

Alte beneficii pentru sănătate

Există multe alte beneficii ale probioticelor. Acestea afectează:

  • Inflamație: probioticele reduc inflamația sistemică, un factor principal al multor boli.
  • Depresie și anxietate: S-a demonstrat că tulpinile probiotice Lactobacillus helveticus și Bifidobacterium longum reduc simptomele de anxietate și depresie la persoanele cu depresie clinică .
  • Colesterol din sânge: S-a demonstrat că mai multe probiotice scad nivelul total al colesterolului LDL „rau”.
  • Tensiunea arterială: probioticele pot provoca, de asemenea, reduceri modeste ale tensiunii arteriale.
  • Funcția imunitară: mai multe tulpini probiotice pot spori funcția imunitară, ducând probabil la un risc redus de infecții, inclusiv pentru răceala obișnuită.
  • Sănătatea pielii: Există unele dovezi că probioticele pot fi utile pentru acnee, rozacee și eczeme, precum și pentru alte afecțiuni ale pielii .

Aceasta este doar o mică parte din beneficiile totale ale probioticelor, deoarece studiile în curs indică o gamă largă de efecte asupra sănătății.

REZUMAT

Pe lângă impactul lor asupra pierderii în greutate și digestie, probioticele pot îmbunătăți și sănătatea inimii, funcția imună și simptomele depresiei și anxietății.

Siguranță și efecte secundare

Probioticele sunt în general bine tolerate și considerate sigure pentru majoritatea oamenilor.

Cu toate acestea, în primele câteva zile, puteți prezenta reacții adverse legate de digestie, cum ar fi gaze și disconfort abdominal ușor.

După ce vă ajustați, digestia ar trebui să înceapă să se îmbunătățească.

La persoanele cu sistem imunitar compromis, inclusiv cele cu HIV, SIDA și alte câteva afecțiuni, probioticele pot duce la infecții periculoase.

Dacă aveți o afecțiune medicală, consultați-vă medicul înainte de a lua un supliment cu probiotice .

REZUMAT

Suplimentele probiotice pot provoca simptome digestive, dar acest lucru ar trebui să dispară în câteva zile. Acestea pot fi periculoase pentru persoanele cu anumite afecțiuni medicale.

Linia de fund

Menținerea unui intestin sănătos înseamnă mai mult decât administrarea unui supliment probiotic.

Dieta zilnică și exercițiile fizice sunt la fel de importante, deoarece mulți factori ai stilului de viață vă afectează bacteriile intestinale.

Cu toate acestea, suplimentele probiotice oferă o gamă largă de beneficii cu puține efecte secundare – așa că, dacă sunteți interesat să vă îmbunătățiți sănătatea intestinului, ar putea merita o lovitură.

Lasa un raspuns