Uleiul de semințe de in sau uleiul de pește este alegerea mai bună?

Uleiul de semințe de in și uleiul de pește sunt promovate pentru beneficiile lor pentru sănătate.

Ambele uleiuri furnizează acizi grași omega-3 și s-a dovedit că reduc factorii de risc ai bolilor de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială.

Totuși, poate vă întrebați cum sunt diferite – și dacă unul este mai benefic.

Acest articol explorează asemănările și diferențele dintre uleiul de semințe de in și uleiul de pește, astfel încât să vedeți care este cea mai bună alegere pentru dvs.

Ce este uleiul de seminte de in? 

Planta de in ( Linum usitatissimum ) este o cultură străveche care a fost cultivată încă de la începutul civilizației .

A fost folosit pentru prima dată în Statele Unite pentru confecționarea țesăturilor pentru îmbrăcăminte și alte articole textile.

Planta de in conține semințe nutritive cunoscute în mod obișnuit sub numele de semințe de in .

Uleiul de in este obținut prin semințele de in coapte și uscate de presare la rece. Uleiul este cunoscut și sub denumirea de ulei de semințe de in.

Uleiul de seminte de in poate fi folosit într-o varietate de moduri. Este disponibil comercial atât sub formă lichidă cât și sub formă de capsule.

Nenumărate studii au legat uleiul de in cu beneficii puternice pentru sănătate, probabil legate de conținutul ridicat de acizi grași omega-3 sănătoși pentru inimă .

REZUMAT

Uleiul de in este obținut prin presarea semințelor de in uscate. Acest ulei este bogat în acizi grași omega-3 și a fost asociat cu numeroase beneficii pentru sănătate.

Ce este uleiul de pește? 

Uleiul de pește este unul dintre cele mai populare suplimente alimentare pe piață.

Se realizează prin extragerea uleiului din țesutul de pește.

Suplimentele sunt de obicei făcute cu ulei extras din pește gras, cum ar fi heringul, macroule sau tonul, care sunt deosebit de bogate în acizi grași omega-3 .

Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă consumul unei varietăți de pește gras cel puțin de două ori pe săptămână pentru a obține beneficiile pentru sănătatea inimii din acizii grași omega-3 .

Cu toate acestea, multe persoane nu se încadrează în această recomandare.

Suplimentele cu ulei de pește te pot ajuta să consumi acizi grași omega-3 adecvați, mai ales dacă nu ești foarte pasionat de fructe de mare.

Suplimentele tipice de ulei de pește conțin 1.000 mg de acizi grași omega-3, ceea ce este proporțional cu o porție de 3 uncii (85 grame) de pește gras.

Ca și uleiul de semințe de in, multe dintre beneficiile uleiului de pește par să provină din acizii grași omega-3.

Numeroase studii au legat uleiul de pește cu markeri îmbunătățiți ai bolilor de inimă.

De fapt, anumite suplimente de ulei de pește sunt adesea prescrise de furnizorii de servicii medicale pentru a scădea nivelul trigliceridelor din sânge.

REZUMAT

Suplimentele de ulei de pește sunt obținute din uleiul extras din țesutul de pește. Suplimentele de ulei de pește sunt bogate în acizi grași omega-3 și pot reduce factorii de risc asociați bolilor de inimă.

Comparație Omega-3

Acizii grași Omega-3 sunt grăsimi esențiale, ceea ce înseamnă că trebuie să-i obțineți din alimentele pe care le mâncați, deoarece organismul dvs. nu le poate face.

Au fost asociate cu numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi un risc redus de boli de inimă, inflamații reduse și dispoziție îmbunătățită.

Uleiul de pește și uleiul de in conțin fiecare o cantitate impresionantă de acizi grași omega-3.

Principalele tipuri de omega-3 în uleiul de pește sunt acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA).

Un supliment tipic de ulei de pește conține 180 mg de EPA și 120 mg de DHA, dar cantitatea variază în funcție de supliment și de marcă.

Pe de altă parte, uleiul de semințe de in conține acidul gras omega-3 cunoscut sub numele de acid alfa-linoleic (ALA) .

EPA și DHA se găsesc cu precădere în alimentele de origine animală precum peștele gras, în timp ce ALA se găsește mai ales la plante.

Aportul adecvat (AI) pentru ALA este de 1,1 grame pe zi pentru femeile adulte și 1,6 grame pe zi pentru bărbații adulți.

În doar 1 lingură (15 ml), uleiul de semințe de in conține ALA 7,3 grame, care depășește considerabil nevoile zilnice.

Cu toate acestea, ALA nu este activ din punct de vedere biologic și trebuie transformat în EPA și DHA pentru a fi folosit pentru altceva decât doar energia stocată precum alte tipuri de grăsimi.

În timp ce ALA este încă un acid gras esențial, EPA și DHA sunt legate de multe mai multe beneficii pentru sănătate.

În plus, procesul de conversie de la ALA la EPA și DHA este destul de ineficient la om.

De exemplu, un studiu a descoperit că doar 5% din ALA este convertit în EPA și mai puțin de 0,5% din ALA este convertit în DHA la adulți .

REZUMAT

Atât uleiul de pește, cât și uleiul de in sunt bogate în acizi grași omega-3. Uleiul de pește are un conținut ridicat de EPA și DHA, în timp ce uleiul de semințe de in este bogat în ALA.

Beneficii partajate

În timp ce uleiul de pește și uleiul de in diferă, acestea pot oferi unele beneficii pentru sănătate.

Sanatatea inimii

Bolile de inimă sunt principala cauză de deces la nivel global.

Multe studii au descoperit că atât uleiul de semințe de in, cât și uleiul de pește pot beneficia de sănătatea inimii .

Mai exact, suplimentarea cu aceste uleiuri s-a dovedit a scădea nivelul tensiunii arteriale la adulți, chiar și în doze mici .

În plus, suplimentele de ulei de pește au fost puternic legate de scăderea trigliceridelor.

Mai mult, suplimentarea cu ulei de pește îmbunătățește și colesterolul HDL (bun) și vă poate scădea trigliceridele din sânge cu până la 30% .

Uleiul de semințe de in poate avea, de asemenea, efecte benefice asupra nivelului de colesterol atunci când este luat ca supliment. Unele studii au arătat că uleiul de semințe de in poate fi eficient în reducerea colesterolului LDL (rău) și în stimularea colesterolului HDL protector.

Sănătatea pielii

Uleiul de in și uleiul de pește beneficiază de pielea ta, în mare parte datorită conținutului de acizi grași omega-3.

Numeroase studii au arătat că suplimentele de ulei de pește pot îmbunătăți o serie de afecțiuni ale pielii, inclusiv dermatită , psoriazis și leziuni ale pielii atribuite expunerii la ultraviolete (UV).

În mod similar, uleiul de in poate ajuta la tratarea mai multor afecțiuni ale pielii.

De exemplu, un studiu mic la 13 femei a descoperit că ingestia de ulei de in timp de 12 săptămâni a îmbunătățit proprietățile pielii, cum ar fi sensibilitatea pielii, hidratarea și netezimea.

Inflamaţie

Inflamația cronică este legată de un risc crescut de afecțiuni precum diabetul și boala Crohn.

Controlul inflamației poate scădea simptomele asociate acestor boli.

Uleiul de pește s-a dovedit a avea proprietăți antiinflamatorii în studiile de cercetare, datorită conținutului de acizi grași omega-3.

De exemplu, uleiul de pește a fost asociat cu scăderea producției de markeri inflamatori cunoscuți ca citokine.

Mai mult, numeroase studii au remarcat efectele benefice ale uleiului de pe pe inflamația asociată cu afecțiuni cronice, cum ar fi boala inflamatorie a intestinului, artrita reumatoidă și lupus.

Cu toate acestea, cercetările asupra uleiului de in și efectul său asupra inflamației sunt amestecate.

În timp ce unele studii efectuate pe animale au identificat potențialul antiinflamator al uleiului de in, rezultatele care implică oameni sunt mixte.

În cele din urmă, mai multe cercetări sunt justificate pentru a înțelege pe deplin efectul antiinflamator al uleiului de in la om.

REZUMAT

Ambele uleiuri pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea nivelului de trigliceride și colesterol. Uleiul de in și uleiul de pește promovează sănătatea pielii. Uleiul de pește s-a dovedit a avea proprietăți antiinflamatorii puternice, în timp ce cercetarea este amestecată pentru uleiul de semințe de in.

Beneficii specifice uleiului de seminte de in

În plus față de beneficiile sale de sănătate împărtășite mai sus cu uleiul de pește, uleiul de semințe de in poate fi de asemenea benefic în tratarea simptomelor gastro-intestinale.

Studiile au arătat că uleiul de semințe de in poate fi util în tratarea constipației și a diareei.

Un studiu realizat pe animale a dovedit că uleiul de semințe de in are efecte laxative și antidiareice.

Un alt studiu a arătat că utilizarea zilnică a 4 ml de ulei de in a ajutat la îmbunătățirea regularității intestinale și a consistenței scaunului la persoanele cu boală renală în stadiu final la dializă .

În timp ce aceste două studii sunt promițătoare, mai multe cercetări sunt justificate pentru a înțelege pe deplin eficacitatea uleiului de in în tratarea constipației și a diareei.

REZUMAT

Uleiul de semințe de in poate fi benefic atât în ​​tratarea constipației, cât și a diareei, însă este nevoie de mai multe cercetări.

Beneficii specifice uleiului de pește 

Uleiul de pește a fost asociat cu o mână de alte beneficii pentru sănătate.

De exemplu, uleiul de pește s-a dovedit a îmbunătăți simptomele anumitor tulburări de sănătate mintală, inclusiv depresia, tulburarea bipolară și schizofrenia.

În plus, uleiul de pește poate ajuta la tratarea tulburărilor de comportament la copii.

Numeroase studii au legat suplimentele de ulei de pește cu o îmbunătățire a hiperactivității, a atenției și a agresivității la copiii mici.

REZUMAT

Uleiul de pește poate fi benefic în îmbunătățirea simptomelor anumitor afecțiuni de sănătate mintală la adulți și tulburări de comportament la copii.

Care ulei este mai bun?

Atât uleiul de pește, cât și uleiul de in promovează sănătatea și au cercetări de calitate pentru a susține cerințele de sănătate respective.

Cu toate acestea, în timp ce fiecare ulei are beneficiile sale individuale, atunci când vine vorba de beneficii comune, uleiul de pește poate avea un avantaj.

Acest lucru este probabil, deoarece numai uleiul de pește conține acizii grași EPA activi și DHA omega-3.

Mai mult, ALA nu este transformat eficient în EPA și DHA. Deoarece doar o cantitate foarte mică de ALA este transformată în DHA și EPA, este posibil ca administrarea de ulei de pește bogat în EPA și DHA să ofere mai multe beneficii clinice decât luarea de ulei de in.

De asemenea, există mai multe cercetări de calitate care susțin efectele antiinflamatoare ale uleiului de pește și efectul său asupra îmbunătățirii indicatorilor de risc de boală cardiacă, cum ar fi scăderea trigliceridelor și îmbunătățirea nivelului de colesterol.

Cu toate acestea, suplimentele cu ulei de pește s-ar putea să nu fie potrivite tuturor.

De exemplu, unele suplimente de ulei de pește pot conține cantități mici de pește sau proteine ​​de crustacee.

Drept urmare, multe suplimente de ulei de pește conțin avertismentul: „Evitați acest produs dacă sunteți alergic la pește sau crustacee” din sticlă.

Prin urmare, uleiul de semințe de in poate fi o alegere mai potrivită pentru cei cu alergie la pește sau crustacee .

În plus, semințele de in pot fi, de asemenea, mai potrivite pentru cei care urmează o dietă vegetariană sau vegană.

Cu toate acestea, există și alte suplimente mai eficiente vegane omega-3, inclusiv ulei de alge .

REZUMAT

În timp ce atât uleiul de semințe de in cât și uleiul de pește au beneficii individuale, uleiul de pește poate fi mai avantajos în beneficiile lor comune, precum sănătatea inimii și inflamația.

Linia de jos

Uleiul de in și uleiul de pește oferă beneficii similare pentru sănătate, inclusiv pentru controlul pielii și al tensiunii arteriale.

Numai uleiul de pește conține acizii grași EPA și DHA omega-3 activi și poate fi mai util în îmbunătățirea simptomelor generale ale sănătății inimii, inflamației și sănătății mintale .

Cu toate acestea, uleiul de semințe de in prezintă propriile sale beneficii pentru sănătatea gastrointestinală și poate fi un bun mod de a stimula acizii grași ALA omega-3 pentru cei cu alergii la pește sau în urma unei diete vegane.

În orice caz, dacă sunteți interesat să încercați ulei de semințe de in sau ulei de pește pentru a îmbunătăți sănătatea, cel mai bine este să vorbiți mai întâi cu furnizorul de servicii medicale.

Lasa un raspuns