6 beneficii ale uleiului de in – plus cum să-l folosești

Semințele de in sunt cunoscute pentru numeroasele beneficii pentru sănătate , care includ furnizarea unei doze abundente de proteine ​​și fibre, reducerea poftei de mâncare și ajutoare în controlul greutății.

Având în vedere profilul lor nutritiv stelar, nu este de mirare că uleiul de semințe de in este, de asemenea, ambalat cu beneficii similare pentru sănătate.

Uleiul de in, cunoscut și sub denumirea de ulei de in sau ulei de in, este obținut din semințele de in care au fost măcinate și presate pentru a elibera uleiul lor natural.

Acest ulei care promovează sănătatea are o mare varietate de utilizări, de la gătit până la îngrijirea pielii.

Acest articol va explora unele dintre cele mai importante beneficii ale uleiului de seminte de in și câteva moduri simple de a-l utiliza.

1. Conținut ridicat de acizi grași Omega-3

La fel ca semințele de in, uleiul de semințe de in este încărcat cu acizi grași omega-3 sănătoși pentru inimă .

De fapt, o lingură (15 ml) conține 7,196 mg de acizi grași omega-3 .

Mai exact, uleiul de in conține acid alfa-linolenic (ALA), o formă de acid gras omega-3 care este transformat doar în cantități mici în forme active de omega-3, precum EPA și DHA.

Dacă nu primiți suficient DHA și EPA în dieta dvs., cele mai multe recomandări recomandă cel puțin 1.600 mg de acizi grași ALA omega-3 zilnic pentru bărbați și 1.100 mg pentru femei.

Doar o lingură de ulei de in poate satisface și depăși nevoile dvs. zilnice de ALA ( 3 ).

Acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru sănătate și au fost asociați cu beneficii precum inflamația redusă, îmbunătățirea sănătății inimii și protecția creierului împotriva îmbătrânirii.

Dacă nu luați în fiecare săptămână ulei de pește sau nu primiți una sau două porții de pește gras în dieta dvs., uleiul de semințe de in poate fi o soluție bună pentru a vă ajuta să suplimentați dieta cu acizii grași omega-3 de care aveți nevoie.

REZUMAT:Uleiul de semințe de in are un conținut ridicat de acizi grași ALA omega-3, care au fost asociați cu numeroase beneficii pentru sănătate.

2. Poate ajuta la reducerea creșterii celulelor canceroase

Deși cercetările actuale sunt limitate la studiile pe eprubete și animale, există unele dovezi că uleiul de semințe de in poate ajuta la reducerea creșterii celulelor canceroase.

Într-un studiu efectuat pe animale, la șoareci li s-a administrat 0,3 ml ulei de semințe de in timp de 40 de zile. S-a găsit pentru a preveni răspândirea cancerului și creșterea tumorilor pulmonare.

Într-un alt studiu la animale mic, uleiul de in a arătat că blochează formarea cancerului de colon la șobolani.

Mai mult, studiile pe epruvetă au produs descoperiri similare, cu mai multe studii care arată că uleiul de semințe de in a redus creșterea celulelor canceroase de sân.

Cu toate acestea, în timp ce aceste descoperiri sunt promițătoare, este nevoie de mai multe cercetări pentru a determina modul în care aceste rezultate se pot traduce la om.

REZUMAT:Unele studii pe epruvetă și animale au arătat că uleiul de semințe de in poate reduce creșterea celulelor canceroase, deși este nevoie de cercetări suplimentare la om.

3. Ar putea fi benefic pentru sănătatea inimii

Mai multe studii au descoperit că uleiul de semințe de in ar putea beneficia de sănătatea inimii.

Un studiu realizat în 59 de persoane a comparat efectele uleiului de semințe de in cu cele ale uleiului de șofran, un tip de ulei bogat în acizi grași omega-6.

În acest studiu, suplimentarea cu o lingură (15 ml) de ulei de seminte de in timp de 12 săptămâni a dus la valori semnificative ale tensiunii arteriale decât la suplimentarea cu ulei de șofran.

Hipertensiunea arterială poate dăuna sănătății inimii, deoarece plasează o tensiune suplimentară asupra inimii, forțând-o să lucreze mai mult.

Uleiul de semințe de in poate îmbunătăți, de asemenea, elasticitatea arterelor. Atât îmbătrânirea, cât și creșterea tensiunii arteriale sunt în general legate de scăderea elasticității.

Aceste beneficii se datorează probabil concentrației mari de acizi grași omega-3 din uleiul de semințe de in, deoarece suplimentarea cu acesta s-a dovedit că crește semnificativ cantitatea de omega-3 din sânge .

Mai mult, numeroase studii au arătat că acizii grași omega-3 îmbunătățesc sănătatea inimii, cu beneficii precum inflamația redusă și scăderea tensiunii arteriale.

REZUMAT:Unele studii au arătat că uleiul de semințe de in ar putea îmbunătăți sănătatea inimii prin reducerea tensiunii arteriale și creșterea elasticității arterelor.

4. Poate ajuta la tratarea constipației și diareei

Uleiul de semințe de in poate fi eficient în tratarea constipației și a diareei.

Un studiu recent realizat pe animale a arătat că uleiul de semințe de in a acționat ca un laxativ pentru a promova regularitatea, în același timp acționând ca un agent antidiareic.

Un alt studiu a dat 50 de pacienți constipați pe hemodializă fie ulei de semințe de in, ulei de măsline sau ulei mineral.

După patru săptămâni, uleiul de semințe de in a crescut frecvența mișcărilor intestinale și a îmbunătățit consistența scaunului. De asemenea, s-a constatat că este la fel de eficient ca uleiul de măsline și uleiul mineral.

Cu toate acestea, cercetările privind efectele uleiului de in asupra constipației și diareei se limitează în prezent la studii la animale și studii la persoane cu afecțiuni specifice.

Sunt necesare studii suplimentare pentru a evalua eficacitatea acesteia în populația generală.

REZUMAT:Unele studii efectuate la animale și la oameni au arătat că uleiul de semințe de in poate ajuta atât la tratamentul constipației, cât și la diaree, dar sunt necesare cercetări suplimentare.

5. Poate îmbunătăți sănătatea pielii

Uleiul de semințe de in poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății pielii .

Un studiu mic a avut 13 femei suplimentare cu ulei de semințe de in timp de 12 săptămâni. La sfârșitul studiului, au înregistrat îmbunătățiri ale netezimii și hidratării pielii, în timp ce sensibilitatea pielii la iritare și rugozitate au scăzut.

Un studiu recent realizat pe animale a arătat că uleiul de semințe de in a avut rezultate pozitive similare.

Șoarecii cu dermatită li s-a administrat ulei de in timp de trei săptămâni. S-a arătat că uleiul scade simptomele dermatitei atopice, cum ar fi înroșirea, umflarea și mâncărimea.

Cu toate acestea, niciun studiu nu a analizat beneficiile aplicării uleiului de in pe pielea oamenilor. Cu toate acestea, există numeroase rapoarte anecdotice privind îmbunătățirea netezimii și a iritației reduse după aplicarea uleiului de in.

REZUMAT:Studiile efectuate la animale și la oameni arată că suplimentarea cu ulei de semințe de in ar putea ajuta la îmbunătățirea netezimii și hidratării pielii, în timp ce tratează anumite afecțiuni ale pielii precum dermatita.

6. Poate reduce inflamația

Datorită conținutului de acizi grași omega-3, unele cercetări arată că uleiul de semințe de in poate ajuta la reducerea inflamației în anumite populații.

Cu toate acestea, o analiză a 20 de studii a arătat că uleiul de semințe de in nu a avut efect asupra inflamației în populația generală.

Cu toate acestea, a redus semnificativ nivelul de proteine ​​C-reactive, un marker utilizat pentru a măsura inflamația la persoanele obeze.

Un studiu realizat pe animale a constatat, de asemenea, că uleiul de semințe de in are proprietăți antiinflamatorii puternice.

Unele studii indică faptul că efectele antiinflamatoare ale uleiului de in sunt echivalente cu cele ale uleiului de măsline.

De exemplu, un studiu efectuat la 37 de persoane a arătat că suplimentele de ulei de in nu au afectat markeri inflamatori la adulți sănătoși cu greutate normală, comparativ cu uleiul de măsline.

Deși se pare că uleiul de semințe de in poate afecta oamenii în mod diferit, este nevoie de mai multe cercetări pentru a determina efectele sale asupra inflamației pentru populația generală.

REZUMAT:Unele studii au arătat că uleiul de semințe de in poate avea proprietăți antiinflamatorii. Cu toate acestea, este nevoie de cercetări suplimentare.

Cum se folosește uleiul de semințe de in

Unul dintre cele mai bune lucruri despre uleiul de semințe de in este versatilitatea acestuia. Pentru început, acesta poate fi schimbat cu ușurință pentru alte tipuri de ulei în pansamente pentru salate, mâncăruri și sosuri.

Puteți adăuga, de asemenea, o porție (o lingură sau 15 ml) în smoothie-uri sau shake-uri pentru a adăuga un pic de ulei de in în dieta dvs., cu efort minim.

Rețineți că uleiul de in nu trebuie utilizat pentru gătit, deoarece nu are un punct de fum ridicat și poate forma compuși nocivi atunci când este expus la căldură mare.

Pe lângă faptul că este utilizat în alimente, uleiul de semințe de in poate fi aplicat pe piele pentru a spori sănătatea pielii și pentru a crește umiditatea pielii.

În mod alternativ, unele persoane folosesc ulei de semințe de in ca mască pentru a promova creșterea și strălucirea.

REZUMAT:Uleiul de seminte de in poate fi folosit în locul altor tipuri de ulei, adăugat la smoothie-uri și shake-uri sau aplicat direct pe piele și păr.

Linia de jos

Uleiul de semințe de in are un conținut ridicat de acizi grași omega-3 și s-a dovedit că are mai multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi tensiunea arterială redusă și regularitatea îmbunătățită.

Mai mult, uleiul de semințe de in poate fi utilizat într-o varietate de moduri. Poate fi folosit ca înlocuitor pentru alte tipuri de uleiuri, adăugate la alimente sau aplicat pe pielea și părul tău.

Includerea doar a uneia sau a două porții de ulei de semințe de in în rutina dvs. zilnică este ușoară și poate avea numeroase beneficii pentru sănătatea dvs. generală.

Lasa un raspuns