9 moduri naturale de a vă crește nivelul de energie

Cu o viață din ce în ce mai ocupată, mulți oameni se simt în mod regulat obosiți și epuizați.

Cu toate acestea, dacă oboseala pe care o experimentați este legată de stilul de viață, există o mulțime de lucruri pe care le puteți face pentru a vă crește nivelul de energie.

Acest articol analizează 9 moduri în care vă puteți schimba stilul de viață și vă puteți crește nivelul de energie în mod natural.

1. Dormi mai mult

Somnul este ceva care se pune ușor pe spate atunci când ești ocupat.

De la împingerea înapoi la culcare pentru a respecta un termen limită până la pierderea câtorva ore de somn din cauza schimbărilor la locul de muncă, mulți oameni reduc orele care ar trebui petrecute în pat.

Mai mult, s-a estimat că 20-30% din populația generală poate suferi un somn slab, pierzând astfel timpul de odihnă vitală.

Această lipsă de somn poate duce la senzația de letargie, morocănos și oboseală. Dacă vă simțiți adesea așa, vă recomandăm să vă gândiți dacă dormiți suficient.

Este recomandat să vizezi aproximativ 7 ore de somn pe noapte, deși unii oameni au nevoie de ceva mai mult, iar alții au nevoie de puțin mai puțin.

Dacă nu dormi atât cât ai nevoie, poți încerca să te relaxezi din zi cu comportamente relaxante înainte de culcare. Acest lucru ar putea fi timpul necesar pentru a face o baie, a citi o carte sau a te culca cu o jumătate de oră mai devreme decât de obicei.

De asemenea, ar trebui să încercați să evitați utilizarea telefoanelor și a altor ecrane în jurul orei de culcare. Utilizarea ecranelor înainte de culcare a fost legată de o calitate slabă a somnului, de lipsa somnului și de somnolență crescută pe parcursul zilei.

Dacă încercați să dormiți mai mult, dar vă luptați din cauza grijilor și a stresului care vă mențin treaz noaptea, puteți încerca practici de meditație sau de atenție pentru a vă calma mintea ocupată.

REZUMATDacă de multe ori vă simțiți obosit pe parcursul zilei, este posibil să aveți nevoie de un somn de calitate mai bună. Încercați să vă culcați mai devreme și să reduceți timpul de ecranare înainte de culcare.

2. Reduceți stresul

Nu este neobișnuit ca oamenii cu o viață aglomerată să se simtă stresați , anxioși sau copleșiți.

Sentimentele de stres pot însemna că te străduiești să te concentrezi, să experimentezi gânduri de curse și să ai dificultăți la oprire.

Acest lucru vă poate afecta mult sănătatea fizică și mentală. Sentimentul de stres a fost strâns legat de oboseală.

În multe cazuri, este posibil să nu fie posibil să eliminați complet sursele de stres din viața dumneavoastră. Cu toate acestea, dacă minimizați stresul legat de stilul de viață, acesta vă poate crește nivelul de energie.

Strategiile de îmbunătățire a nivelului de energie includ luarea de timp pentru relaxare, citirea sau plimbarea.

De asemenea, puteți încerca tehnici de atenție sau meditație , care pot reduce anxietatea.

Cu toate acestea, este important să rețineți că, dacă vă simțiți foarte stresați și anxietatea este severă, poate fi necesar să solicitați asistență medicală și psihologică.

REZUMATNivelurile ridicate de stres te pot face să te simți obosit și epuizat. Găsirea modalităților de minimizare a stresului legat de stilul de viață vă poate ajuta să vă mențineți nivelul de energie.

3. Mai multe exercitii fizice

Exercițiile fizice regulate sunt importante pentru reducerea riscului de a dezvolta boli cronice precum bolile de inimă, diabetul și obezitatea.

Dacă trăiți un stil de viață sedentar, acesta ar putea crește și nivelul de energie.

Acest lucru poate părea contraintuitiv, deoarece atunci când vă simțiți obosit, ridicându-vă și mișcându-vă corpul vă puteți simți ca ultimul lucru pe care doriți să îl faceți.

Din fericire, nu este nevoie să participați la antrenamente pentru a beneficia de aceste beneficii.

De fapt, un studiu a constatat că persoanele sedentare cu oboseală persistentă și inexplicabilă și-au redus oboseala cu aproximativ 65% doar prin participarea regulată la ciclism de intensitate scăzută .

Alte studii au sugerat că mersul la o plimbare de 10 minute când vă simțiți obosit este un „ridicați-mă” superior în comparație cu o gustare .

Pentru a încorpora exercițiile fizice în ziua ta, ai putea încerca să te îndepărtezi de birou și să mergi la o plimbare în pauza de prânz sau să mergi la și de la locul de muncă.

REZUMATDacă trăiți un stil de viață sedentar și vă simțiți lipsit de energie, participarea la exerciții regulate, cum ar fi mersul pe jos sau mersul cu bicicleta, vă poate crește nivelul de energie.

4. Evitați fumatul

Fumatul este unul dintre cele mai rele lucruri pe care le poți face pentru sănătatea ta.

Fumul din țigări este extrem de dăunător și vă crește riscul de apariție a numeroase afecțiuni de sănătate, cum ar fi cancerul pulmonar, bolile de inimă și accidentul vascular cerebral.

Toxinele și gudronul din fum reduc, de asemenea, eficiența plămânilor. În timp, acest lucru poate reduce cantitatea de oxigen transportată în jurul corpului, făcându-vă să vă simțiți obosit.

Dacă ești fumător, cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru nivelul tău de energie și sănătatea ta este să renunți la fumat.

Unii consideră utilă schimbarea țigărilor pentru înlocuirea nicotinei, cum ar fi guma sau o țigară electronică.

Cu toate acestea, odată ce ați luat decizia de a renunța, contactați medicul dumneavoastră care vă poate indica în direcția serviciilor de asistență care vi se vor potrivi cel mai bine.

REZUMATFumatul poate reduce eficiența plămânilor și vă poate face să vă simțiți obosiți. Renunțarea la fumat este excelentă atât pentru nivelul de energie, cât și pentru sănătatea ta.

5. Limitați alcoolul

Consumul de alcool este un alt obicei al stilului de viață care te poate face să te simți obosit. Acest lucru se datorează faptului că alcoolul poate acționa ca un sedativ și vă poate face să vă simțiți somnolent.

Din această cauză, mulți cred că o băutură alcoolică (sau o „pălărie de noapte”) îi va trimite să doarmă și îi va ajuta să doarmă mai bine.

Cu toate acestea, consumul regulat de alcool înainte de culcare poate interfera cu calitatea somnului. Acest lucru te-ar putea face să te simți mai obosit decât ai face altfel.

Alcoolul poate acționa și ca diuretic, ceea ce înseamnă că, dacă îl bei înainte de culcare, te poate face să te ridici noaptea pentru a face pipi, tulburându-ți somnul.

Dacă doriți să savurați o băutură, asigurați-vă că beți în conformitate cu recomandările recomandate și încercați să evitați consumul de alcool aproape de culcare.

În SUA, ghidurile de alcool sunt de maximum o băutură pe zi pentru femei și două pe zi pentru bărbați. O băutură standard este o bere (12 uncii) sau un pahar de vin (5 uncii).

Cu toate acestea, rețineți că aceasta este o recomandare maximă și că, atunci când vine vorba de sănătatea dumneavoastră, este recomandat să limitați cât mai mult alcoolul.

REZUMATAlcoolul te poate face să te simți somnoros, dar poate interfera și cu calitatea somnului tău. Dacă beți regulat, limitarea cantității de alcool pe care o consumați vă poate ajuta să vă îmbunătățiți nivelul de energie.

6. Mănâncă o dietă nutritivă

Dacă vă simțiți întotdeauna obosit, lent și cu un consum redus de energie, s-ar putea să merite să aruncați o privire asupra obiceiurilor alimentare.

Deprinderi dietetice bune vă scad riscul de a dezvolta boli cronice și vă pot afecta, de asemenea, nivelul de energie și modul în care vă simțiți de la o zi la alta.

Corpul tău are nevoie de combustibil pentru a te menține. Alegerea alimentelor întregi și hrănitoare de cele mai multe ori îi va oferi corpului nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa la maximum.

Dacă mâncați o mulțime de alimente procesate bogate în zahăr și grăsimi, puteți constata că acestea vă afectează nivelul de energie, precum și sănătatea.

În plus, dacă aveți un model de masă neregulat și săriți în mod regulat mesele, este posibil să pierdeți nutrienții necesari, făcându-vă să vă simțiți obosiți.

Un studiu a constatat că studenții care au sărit peste micul dejun sau au avut un model alimentar neregulat care implică sărind în mod regulat de mese au fost mult mai susceptibili de a experimenta oboseala.

De asemenea, este important să mâncați suficientă mâncare pentru a vă alimenta în timpul zilei.

Restricțiile dietetice extreme pot duce la lipsa atât a caloriilor, cât și a substanțelor nutritive esențiale, cum ar fi fierul, care vă pot afecta în mod negativ nivelul de energie.

REZUMATO dietă bazată pe alimente întregi și sănătoase vă ajută sănătatea și nivelul de energie. În schimb, o dietă bogată în alimente procesate vă poate afecta negativ nivelul de energie.

7. Evitați adăugarea zahărului

Când vă simțiți obosit, poate fi ușor să ajungeți la o gustare dulce, plină de zahăr.

Cu toate acestea, deși zahărul vă poate oferi un impuls energetic pe termen scurt, acesta se va epuiza rapid.

Acest lucru se datorează faptului că alimentele bogate în zahăr determină creșterea rapidă a zahărului din sânge, denumită uneori o creștere a zahărului din sânge . Acest lucru are ca rezultat eliberarea de către organism a unor cantități mari de insulină pentru a reduce glicemia.

Se crede că această creștere și scădere a zahărului din sânge este cea care provoacă o grămadă de energie urmată de o scădere.

De exemplu, un studiu a arătat că adulții care consumă o cereală de mic dejun umplută cu zahăr s-au considerat mai obosiți decât cei care consumă o cereală de mic dejun cu carbohidrați mai complecși. Glucidele complexe sunt eliberate mai lent în fluxul sanguin.

Consumul de cantități mari de zahăr adăugat poate crește, de asemenea, riscul de obezitate, diabet și boli de inimă, astfel încât limitarea zahărului adăugat în dietă este nu numai bună pentru nivelurile de energie, ci și pentru sănătatea ta.

Pentru a vă menține nivelul de energie mai stabil și a reduce oboseala, încercați să evitați alimentele bogate în zahăr adăugat.

Puteți îmbunătăți calitatea dietei consumând alimente întregi și bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, legumele și leguminoasele.

REZUMATConsumul de alimente bogate în zahăr vă poate oferi un impuls energetic pe termen scurt, urmat de o scădere. Pentru a evita acest lucru, reduceți-vă consumul și concentrați-vă pe consumul de alimente întregi.

8. Rămâi hidratat

În funcție de vârstă, corpul dvs. este format din 55-75% apă.

În timpul zilei, pierzi apă prin urină și transpirație. Deci, pentru a rămâne hidratat, trebuie să beți suficientă apă pentru a compensa această pierdere.

Deshidratarea vă poate afecta funcția creierului, starea de spirit și nivelul de energie.

Într-un studiu, tinerii care au pierdut 1,59% din lichidul lor au avut o funcție de memorie de lucru mai slabă și au experimentat sentimente crescute de anxietate și oboseală.

Cu toate acestea, rețineți că o pierdere de peste 1% din lichidul corporal apare de obicei numai la persoanele care transpira mult, de obicei din cauza activității ridicate la temperaturi ridicate.

Pentru a rămâne hidratat , asigurați-vă că beți când vă este sete. Amintiți-vă, de asemenea, că dacă transpirați foarte mult din cauza vremii fierbinți sau a fi foarte activ, este posibil să aveți nevoie de puțină apă.

În plus, rețineți că persoanele în vârstă s-ar putea să nu simtă întotdeauna sete, chiar și atunci când au nevoie să bea și ar putea fi nevoie să depună eforturi conștiente pentru a bea mai mult.

În general, dacă vă simțiți obosit și nu credeți că beți suficientă apă, încercați să o beți regulat pe tot parcursul zilei pentru a vă asigura că rămâneți hidratat.

REZUMATDeshidratarea vă poate face să vă simțiți obosit. Asigurați-vă că beți suficientă apă pe tot parcursul zilei și răspundeți la sete, mai ales în timpul exercițiului.

9. Fii social

Conexiunile sociale sunt extrem de importante pentru menținerea sănătății.

În zonele lumii cu rate neobișnuit de scăzute de boli și cu un număr mare de centenari (oameni care trăiesc până la peste 100 de ani), unul dintre factorii comuni este o rețea puternică de sprijin social.

Izolarea socială poate provoca starea de spirit scăzută și oboseala, mai ales pe măsură ce îmbătrânești.

De fapt, se crede că persoanele cu rețele sociale mai puternice au o sănătate fizică și mentală mai bună pe măsură ce îmbătrânesc.

Dacă vă simțiți obosit și lipsit de spirit, vă poate fi de ajutor să ieșiți în socializare cu prietenii, să vă alăturați unui club social sau să începeți un nou hobby care vă scoate în evidență.

REZUMATA ieși din casă și a te amesteca cu alte persoane este benefic atât pentru nivelul tău de energie, cât și pentru sănătatea ta. Încercați să organizați activități sociale cu prietenii dvs. sau să începeți o nouă activitate prin aderarea la un club social.

Linia de fund

Mulți oameni se simt obosiți și nu au energie pentru a funcționa cât mai bine pe tot parcursul zilei.

Cu toate acestea, a bea suficientă apă, a mânca sănătos, a dormi suficient și a face exerciții fizice și a fi sociabil poate aduce beneficii nivelului de energie și sănătății tale.

Dacă vă simțiți obosit, merită să aruncați o privire asupra stilului dvs. de viață pentru a vedea ce schimbări sănătoase puteți face pentru a vă crește nivelul de energie și pentru a vă face să vă simțiți grozav.

Lasa un raspuns