Vitamina C pentru răceli – funcționează de fapt?

În jurul anului 1970, câștigătorul premiului Nobel Linus Pauling a popularizat teoria conform căreia vitamina C ajută la tratarea răcelilor.

El a publicat o carte despre prevenirea răcelii folosind megadoze de vitamina C, sau până la 18.000 mg zilnic. Pentru comparație, ADR este de 75 mg pentru femei și 90 mg pentru bărbați.

La acel moment, niciun studiu de încredere nu a dovedit că acest lucru este adevărat.

Dar în următoarele câteva decenii, multiple studii randomizate controlate au examinat dacă vitamina are vreun efect asupra răcelii comune.

Rezultatele au fost destul de dezamăgitoare.

O analiză a 29 de studii, incluzând 11.306 participanți, a concluzionat că suplimentarea cu 200 mg sau mai mult de vitamina C nu a redus riscul de a face răceală.

Cu toate acestea, suplimentele obișnuite de vitamina C au avut mai multe beneficii, printre care:

  • Redus severitatea frigului : au redus simptomele unei răceli, ceea ce o face mai puțin severă.
  • Durată redusă la rece : suplimentele în medie au redus cu 8% la adulți și cu 14% la copii.

O doză suplimentară de 1-2 grame a fost suficientă pentru a reduce durata unei răceli cu 18% la copii, în medie.

Alte studii efectuate la adulți au găsit 6–8 grame pe zi ca fiind eficiente .

Vitamina C pare să aibă efecte și mai puternice la persoanele care sunt supuse unui stres fizic intens. La alergători și schiori de maraton, vitamina C alantost a redus la jumătate durata răcelii comune.

REZUMATDeși suplimentele de vitamina C nu au niciun efect asupra riscului de a face răceală, acestea par să-i reducă severitatea și durata.

Cum reduce vitamina C severitatea răcelilor?

Vitamina C este un antioxidant și necesară pentru a produce colagen în piele.

Colagenul este cea mai abundentă proteină la mamifere, menținând pielea și diversele țesuturi dure, dar flexibile.

O deficiență de vitamina C are ca rezultat o afecțiune cunoscută sub numele de scorbut, care nu este o problemă în ziua de azi, deoarece majoritatea oamenilor obțin suficientă vitamina C din alimente.

Cu toate acestea, este mai puțin cunoscut faptul că vitamina C este, de asemenea, foarte concentrată în celulele imune și epuizată rapid în timpul unei infecții.

De fapt, o deficiență de vitamina C slăbește semnificativ sistemul imunitar și crește riscul de infecții.

Din acest motiv, obținerea suficientă vitamina C în timpul unei infecții este o idee bună.

REZUMATVitamina C este esențială pentru buna funcționare a celulelor imune. Este epuizată în timpul infecțiilor, deci o deficiență de vitamina C poate crește riscul acestora.

Alți nutrienți și alimente care pot ajuta

Nu există remediu pentru răceala obișnuită.

Cu toate acestea, unele alimente și nutrienți pot ajuta organismul să se recupereze. În trecut, oamenii au folosit diverse alimente pentru a-și reduce simptomele.

Puține dintre acestea sunt dovedite că funcționează științific, dar unele sunt susținute de dovezi.

  • Flavonoide : sunt antioxidanți care se găsesc în fructe și legume. Studiile sugerează că suplimentele cu flavonoide pot reduce cu 33% riscul de infecții la plămâni, gât și nas în medie (cu 33%)
  • Usturoi : Acest condiment comun conține niște compuși antimicrobieni care pot ajuta la combaterea infecțiilor respiratorii.

REZUMATCâțiva alți nutrienți și alimente vă pot ajuta să vă recuperați de o răceală sau chiar să reduceți riscul de a o prinde. Acestea includ flavonoide și usturoi.

Linia de jos

Suplimentarea cu vitamina C nu va reduce riscul de a face răceală, dar vă poate grăbi recuperarea și va reduce severitatea simptomelor.

În timp ce luați suplimente poate fi necesar pentru a atinge aportul ridicat de vitamina C necesar îmbunătățirii răcelilor, asigurați-vă că nu treceți peste bord.

Asta pentru că prea multă vitamina C are unele reacții adverse .

Pentru a satisface cerințele de bază de nutrienți, alimentele întregi sunt, în general, o idee mai bună. Exemple bune de alimente sanatoase care sunt bogate in vitamina C includ portocale, gulii si ardei gras rosu.

Lasa un raspuns